Alla inlägg den 2 mars 2007

Av P - 2 mars 2007 10:10

Känner mig som en pestsmittad, förkyld och allt.Nu har jag suttit barrikerad i lägenheten sen i onsdags, det är inte roligt. Vem vill leka med en 32åring när näsan rinner och det kommer upp mystiska saker från halsen? Inte jag iallafall.Hoppas jag är kry imorgon när jag ska på fest hos Anna imorron.

Av P - 2 mars 2007 07:23

Sitter och läser lite nättidningar och Aftonbladet skriver om en högstadieskola utanför Umeå där Hitlerhälsningen är en del av vardagen.Rasistiska tillmälen, nazistiskt klotter och Hitlerhälsningar hör till vardagen på skolan.Västerbottenskuriren skriver bland annat detta- Stämningen här är dålig. Nazisterna breder ut sig. De ritar hakkors på väggar, "heilar" i korridorer, skriker negerhora och en massa andra dumheter. Det här har hållit på ända sedan vi gick i åttan. Vi har klagat hos rektorn men inget har hänt, säger en elev i årskurs 9.Har eleverna sovit på SO lektionerna eller har läraren hoppat över detta kapitel i boken? Man undrar ju varför det har blivit så här? Men jag tror inte att denna skola är unik när det gäller detta, situationen har bara blivit ohållbar.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards