Alla inlägg under juli 2008

Av P - 31 juli 2008 09:56

Åh igår kom mitt paket med pärlor och tänger som "blomvattnargossen" hade skickat i måndags! TACK TACK! Gissa om jag rev upp paketet som ett ivrigt barn. Jag och svägerskan fick oss en trevlig pysselstund igår kväll när det åskade och regnade ute, det var hur mysigt som helst att pärla och pyssla.

Tänk att så lite kan göra en så glad....

Av P - 29 juli 2008 08:03

Nu vill jag ha tips och förslag till vår hall som jag håller på att fixa. Kistan är målad och MALM byrån är inköpt. Ge mig lite tips på snygga tyger som kan bli tavlor i hallen.Sen har jag en förvaringsbänk och en skohylla som jag tänkte piffa upp, ge också förslag på färger ! Kanske man kan göra en sittdyna till förvaringsbänken?

 

Bilder från IKEA

Av P - 29 juli 2008 07:48

Till helgen ska vi till Nolia i Piteå, min moster och Sirlig ska monter där,  moster ska sälja symaskiner mm och Sirlig /Marie pärlor .Jag har aldrig varit på Noliamässan så det ska bli roligt.

På måndag nästa vecka flyger jag och lillan hem till södra Sverige och J blir kvar i Norrland för han, JH och JW ska på fiskeresa till fjällen.

Det är roligt att vara på semester men det är ack så skönt att komma hem till eget bo, tur att man kan göra lite utflykter.....

Av P - 28 juli 2008 16:51

Jag längtar så mycket efter att pyssla med mina pärlor så JW är snäll och skickar dom med posten ikväll, så jag har dom här på onsdag. Ska bli underbart att pyssla!

När jag kommer hem ska jag ta itu med hemsidan som har varit åsidosatt i några månader/veckor.

Tack JW för hjälpen!

Av P - 28 juli 2008 16:40

Jovisst hade FK strulat till det med mina pengar. Satt 20 minuter i telefonkö sen fixades det på en gång, så pengar kommer in på onsdag. Tur att jag slapp vänta en vecka på dom, då skulle räkningarna inte dras i tid minsann!

Av P - 27 juli 2008 07:11

Är det verkligen klokt att ett "modernt i-land" som Sverige stannar upp på sommaren?

Handläggningstider tar längre tid (trots att man finns i systemet, som man har sett till att bli medlem i för att det INTE ska bli problem under sommaren).Allt verkar gå på halvfart i vissa instanser, som att sommarvärmen har gjort de lulliga av värmen (värmeslag?).Det ska sparas pengar, så det finns inga vikarier som kan utföra ordinarie personals arbetsuppgifter.Nää, man ska bara acceptera att allt går på halvfart bara för att det är sommar, för då ska alla vara glada och ha bruna ben. Inte ska man oroa sig för pengar som ska betala räkningar och blöjor när solen skiner och glassen smälter i värmen. Man ska vara glad och tacksam för att det är sommar och att man har hälsan i behåll ( knappt).

Av P - 26 juli 2008 23:32

Det är ju så typiskt..Den 1/7 begärde jag föräldrarpenning för perioden

20080628-20080725 - 20 ersättningsdagar.

Nu fick jag se att jag får pengar för perioden

20080621-20080627 - 5 ersättningsdagardagar, då måste de alltså ha "glömt" dessa fem dagar förrra utbetalningen eller så. Men vart är mina dagar jag ansökte om den 1/7 ?

Jag får magsår och hjärnblödning, men jag kan ändå inte göra någonting förrens på måndag om de inte har telefontjänster på söndagar - jo de har ett nummer man kan ringa ser jag nu.

Av P - 26 juli 2008 10:34

Tänk att man är så dålig att berätta för sina nära och kära - vänner och familj hur mycket man håller av dom och hur mycket man uppskattar att de finns. Jag ska bättra mig på det har jag bestämt!


Ovido - Quiz & Flashcards