Alla inlägg under oktober 2008

Av P - 9 oktober 2008 09:58

Nu har jag lämnat bort mina smycken så att de blir uppvisade på damklubbens helgträff,håll nu tummarna att det går bra!

I helgen ska jag åka på pärlträff i huvudstaden och sova på hotell i två ljuvliga nätter, J och lillan får stanna hemma men jag kommer nog att sakna dem otroligt mycket.

Den 25 oktober är vi bjudna på vigsel i Stockholm, fick jag veta igår. PANIIIK! VAD ska jag ha på mig och vad ska de få i bröllopspresent? Jag får väl damma av en klänning och hoppas att det funkar, men lilla E måste få en ny klänning iallafall, hon har ingen som passar.

Nu har jag bokat frisörtid i början november! Känns helt underbart att bli ompysslad och dessutom börjar jag se för taskig ut i håret. ( ingen nyhet iallafall) Svägerskan (brorsans sambo) har lovat att vara barnvakt så jag kan rusa iväg två timmar.

Pust, pust....


Av P - 6 oktober 2008 21:36

Jag kommer ju från Norrland, eller rättare sagt Lappland och där finns inga kastanjeträd bara krokiga björkar som knoppar i slutet av maj (om man har tur så finns det utslagna träd till skolavslutningen). Idag har jag och Lilla E plockat kastanjer ( ja hon sov sött i vagnen) och så måånga jag hittade!

Har nu höstpynat hemma med dessa, och det blev faktiskt riktigt fint måste jag säga. Klart och friskt väder har det också varit och solen sken och nu låter jag som en tant för jag är så trött. Sängen kallar på mig.....

Av P - 5 oktober 2008 13:37

Jag är som sagt urusel på att fota mina smycken och scanna dem gör dom så tråkiga. Tänk om man hade en sådan här fin sak hemma.

Gör som proffsen, använd ljustält för att få jämn belysning och snygga reflektioner. Kitet har det du behöver för att med hjälp av din kamera ta riktiga studiobilder. Perfekt för produkt- och macrofotografering. Lätt att sätta upp och montera ner. Innehåller ljustält (43x43x43 cm), två 50W halogenlampor med ställ, kamerastativ och förvaringsväska. Bakgrundsduken är vändbar, ena sidan blå - andra sidan grå. Denna duk är fastsatt med kardborreremsa.

599 kr
Fototält från Kjell & Company

Av P - 4 oktober 2008 04:28

Nu har jag uppdaterat hemsidan med lite smycken. I ärlighetens namn börjag jag bli riktigt less på att scanna smyckena, det blir INTE bra. Ska nog önska mig ett fototält när jag fyller år.Men här kommer iallafall ett smakprov.

 Affirmationsringar - FAITH, HOPE, TRUST


Av P - 2 oktober 2008 21:49

Jodå..lillan lyckades smitta mig med sin snuva. Vad bra..då kan vi två ligga som två sjuka sälar och bli uppassade av J i helgen.

Hemmalivet består just nu av att fixa och trixa med lilla E , hålla undan disken och tvätten och bara hålla uppe ögonen. Känner mig som ett vrak, blek och glåmig och TRÖTT!

Jag har också gjort färdig alla smycken inför nästa helg, ,nu är det bara lite pappersarbete som ska göras, sen är det klart! Nu får man bara hålla tummarna att allt går vägen!

Av P - 1 oktober 2008 05:38

Fattar inte att dagarna, veckorna och månaderna går så fort! Lillan har fått sin första förkylning men hon kämpar tappert som den lilla kämpen hon är. Tack Näsfrida för att du finns!

I fredags hade vi finbesök från Eskilstuna - Lisa kom förbi och hade en makalös god tacopaj med sig som vi mumsade i oss och lillan fick tre bodysar i present, Tack Lisa för maten och kläderna!

Mamma, styvfar, Malin och fasters lilla gosse kom och hälsade på i måndags och jag gjorde varma mackor och kaffe.Presenter hade de också med sig till E, en vit matstol från IKEA och ett underbart täcke som mamma hade sytt. Nu kan lillan sitta i matstolen och äta gröt..jo minsann, ,i fredags var det premiär för mild havregröt som pappa matade henne med (mamma knäppte mest kort) och i lördags åt hon banan - inte lika populärt....

Ja, dagarna går och gumman växer så det knakar....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards