Direktlänk till inlägg 20 januari 2009

Att välja sina strider

Av P - 20 januari 2009 06:19

Ibland väljer jag att tiga men ibland väljer jag att ta strid och det gjorde jag i lördags. Att tiga kan i vissa fall ge mer effekt hos motparten än att bara skälla och argumentera. Jag har lärt mig att vara saklig och lugn och det kan göra min motpart ännu mer aggresiv och på så sätt förlöjliga sig själv. Jag väljer noggrant mina strider nuförtiden och det kan också provocera. Ett exempel på att noga argumentera och tiga var när en kollega inte ansåg att jag skötte mitt arbete - vilket jag hade gjort enligt övriga kollegor. Min kollega blev rosenrasande när jag satt och läppjade på mitt kaffe i godan ro medans hon förlöjligade sig inför vår chef. Hon tyckte nog att jag provocerade henne då jag bara satt och tittade på henne och började i stort sett varje mening med hennes namn. Vem fick skämmas - inte var det jag iallafall.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av P - 23 maj 2009 04:09

Det var ett tag sen jag bloggade...Här händer mycket och ibland inget. Vi har haft kalas för lilla E och det avlöpte utan problem. Ballonger,tårta och en MASSA fina presenter. Hon blev dock superblyg när vi sjöng för henne så hon borrade in sitt ansi...

Av P - 13 maj 2009 19:54

Älskade lilla E blir 1 år idag ! Hurra Hurra! Jag tycker verkligen hon har vuxit till sig på 1 år! Gosebebisen min! ...

Av P - 12 maj 2009 08:59

I morgon är det en speciell dag och jag har svårt att sätta på pränt vad jag känner. Jag skrattar och gråter omvartannat och det är bara glädje och enormt mycket kärlek!   Tänk om man visste denna dag vad som skulle hända nästa dag. ...

Av P - 8 maj 2009 04:16

Morsdags erbjudande på utvalda smycken 6/5-6/6-2009 www.annorlundasmycken.se ...

Av P - 8 maj 2009 04:05

Här har man haft ont i munnen i onödan! När kära fästmannen kom hem så fick jag ett dunderpiller - inge mer ont och nu vet jag vad jag ska ta för piller....Natten har varit smärtfri och det tackar jag för....

Ovido - Quiz & Flashcards