Alla inlägg den 18 augusti 2007

Av P - 18 augusti 2007 14:56

dax att åka till jobbet.


Ha en trevlig lördagskväll!

Av P - 18 augusti 2007 07:33

Här i stan har de börjat med att man kan köpa sin bussbiljett med att smsa ett nummer till bussbolaget. Jättebra, då både jag och busschauffören slipper kontanter, det är dessutom 10 kronor billigare att köpa biljett på detta vis. Tydligen har någon kopierat dessa sms vilket innebär att resan blir gratis.

Nåväl efter en insändare i UNT där en tjej berättar att hon och hennes pojkvän blivit misstrodda angående dessa smsbiljetter, chauffören påstod att hon hade kopierat biljetten av sin pojkvän och förde ett himlans liv i bussen och tjejen kände sig kränkt, tacka för det!

Så nu har de tagit hårdare tag när de gäller att kolla smsbiljetterna, de tillomed håller i mobiltelefonen för att granska att det är rätt siffror mm. Huuuu, jag vill inte att folk jag inte känner ska ta i min mobil då jag har den nära örat och munnen. Ska jag behöva köpa handsprit på apoteket och "sprita av" den? Skulle nog inte tro att det funkar. En gång var det en chaufför som var tvungen att byta glasögon (!) för att se min elektroniska biljett. Jag övervägde starkt att inte åka med den bussen, men skulle jag har väntat på den andra så hade jag kommit 30 minuter försent till jobbet.

Ps. Har glasögon själv.... 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards