Alla inlägg under december 2008

Av P - 17 december 2008 04:35

Omröstning:Pysslar du?

Ja! 54,5%

Nej! 9,1%

Är du tokig? 9,1%

Är besatt av att pyssla 27,3%

Jag min klant råkade ta bort omröstningen innan jag skrev ner hur många som hade röstat. Det bor nog en liten pysslare i oss alla....skulle jag tro.

Sammanställning av julklappstips!

Sirlig Pärlor

Kjell och Company

Russinnet

Rädda Barnen

SVT webbshop

Lily of the Valley

Lilla Mirakel

ISA FORM


Men jag måste ju bara ge ett till julklappstips!

Made By You - en helt underbar sida för den kreativa pysslaren - som kan virka och sticka.


Av P - 14 december 2008 06:10

Det har varit/är ganska mycket nu i helgen, men jag har inte glömt bort att lilla E blev 7 månader igår. Ljuvliga lilla bustjej!

Av P - 14 december 2008 05:55

Igår var vi på dop,en av mina bröder döpte sin lilla pojke och vi fick en trevlig stund i kyrkan. Sedan var det kaffe och tårta och presentupppackning och lilla gossen fick en massa fina presenter. Av oss fick han en tavla från ISA FORM ,det blev en uppskattad present! Det var roligt att träffa kusiner från alla Sveriges hörn och tillochmed mormor på över 80 år hade tagit flyget ner hit för att gå på dop. Efter allt fikade så promenerade vi till min brors hus och mamma bjöd på köttsoppa med klimp. En trevlig och bra dag!

Min syster och hennes dotter har också varit här ,dom kom i fredags så vi har myst hela helgen.Pysslat,tittat TV och ätit en massa gott. Lite affärer hann vi också med i fredags.Tråkigt nog flyger dom hem idag och det lär väl dröja ett bra tag till vi ses igen...

Av P - 13 december 2008 05:30

Sirlig Pärlor har ett enormt utbud av pärlor från världens alla hörn och här shoppar jag de flesta av mina pärlor......

Min favoritbutik finns både som webbshop och fysisk butik på Högalidsgatan 36 A i Stockholm - Hornstull. Trevlig personal och snabba leveranser.

Här kan du hitta presentkort,sötvattenspärlor..ja allt som har med smyckestillverkning att göra,och nu finns också färdiga kit för nybörjaren!

Varning utfärdas dock..man kan bli riktigt pärlbiten!

Bild från Sirlig Pärlor

Av P - 10 december 2008 06:43

Kära Tomten!

Jag har varit en snäll flicka under året och gjort en massa bra saker:

fött barn,varit barnvakt,lekt hemmafru,städat och tvättat otaliga maskiner,bytt triljoners av bajsblöjor,arbetat på 5-6 olika arbetsplatser,varit gravid,hjälpt mina vänner,varit en god mamma/sambo/fästmö/kompis/dotter/svärdotter/barnbarn.

Så här kommer min önskelista Tomten!

Minifotostudio

Presentkort - gärna klädaffärer men pärlaffärer går också bra!  

Morgonrock - rosa

Smyckesdisplay

Pengar 

Böcker                      
Scrapbook startset

Fina pennor och skrivblock 

En upppimpad hobbyplats

Hurts från IKEA - Helmer - så jag har någonstans att lägga mina saker. 

Kram P   


Av P - 9 december 2008 11:37

Jag får alltid en klump i halsen när jag ser bjöjreklamen med små bebisar. Om man köper ett paket så skänker man  vaccin till ett annat barn. Tänk att vi i Sverige får detta gratis och att det är en självklarhet för oss och våra bebisar.

Av P - 9 december 2008 07:10

Jag måste tipsa om Kjell och Company . Allt från faxar till fototält. Något för den fotointresserade? Jag kan ju passa på att hinta att den här saken finns på min önskelista.......

Bild från Kjell och Company


Av P - 9 december 2008 07:04

Våren och sommaren känns väldigt avlägsen just nu men det gäller att vara ute i god tid!

Vad sägs om färgerna Velvet Rose,Banana Seed och Candy Apple ?

Bild från Firemountaingems

Ovido - Quiz & Flashcards