Alla inlägg under december 2008

Av P - 6 december 2008 09:21

Varje dag får jag ett mail som ger mig tips om lediga lägenheter. Sorgligt nog är det bara 2or och 3or som finns till att hyra. Vi vill verkligen ha en 4:a så att E får ett eget rum och att vi kan fortsätta ha ett pyssel/datarum. Härhemma är det inte ens en idé att göra om datarum till barnrum då det är löjligt litet och att flytta datorerna till ett annat rum är inget alternativ.

Av P - 6 december 2008 06:01

En sida jag ofta går in på är Russinnet. Vore jag återigen miljonär och E hade ett eget rum skulle jag definitivt spendera mina pengar här.

En svamppall och en bambikudde!

                         


Bilder från Russinet.se

Av P - 5 december 2008 12:00

Båda "mina" barn är nu nöjda och glada! E har sovit på förmiddagen så jag och Lilleman har ritat och läst lite böcker. Varit på promenad till affären och nu har vi ätit lunch,varmkorv och bröd. Nu är det lite vila som gäller!

Av P - 5 december 2008 08:33

Idag är jag barnvakt till Lilleman fram till efter lunch,just nu leker barnen på golvet med bilar och skrammelleksaker. E hojtar på somvanligt och Lilleman brummar på med sina bilar. Vi har hunnit titta på julkalendern,ätit frukost och diskat och nu är leken i full gång!

Av P - 4 december 2008 17:51

Tack Isa för den fina tavlan som jag fick med posten!

Du förgyllde min dag!

Av P - 4 december 2008 06:09

Design för barns rättigheter. Några av Sveriges mest framstående formgivare inom inredning och mode står bakom kollektionen, vars samtliga produkter präglas av ett omtänksamt och formsäkert stilspråk. Flera av designföremålen är specialutgåvor och exklusivt framtagna för att generera intäkter till Rädda Barnen.Design Pia Wallén för Brio                    

Av P - 2 december 2008 17:16

Idag testade jag och E en annan öppen förskola än den vi brukar gå till. Och ja,vad ska jag säga? Lokalerna var inte mysiga och personalen var inte heller så mysiga. Tyckte stämningen var lite konstig och mammorna pratade bara om kläder de köpt i dyra butiker. E blev såklart kallad pojken. Varför händer det alltför ofta när hon har jeans?

Nä, ÖF får underkänt...tyvärr

Av P - 2 december 2008 17:11

SVTs webbshop har bra julklappar,DVD filmer,badlakan och mycket från Fem myror....Vad sägs om denna necessär?

Bild från SVT

Ovido - Quiz & Flashcards