Alla inlägg den 30 juni 2008

Av P - 30 juni 2008 11:25

Jag och lillan promenerade till IKEA igår och handlade lite ramar och krukor så nu ska det pyntas och pysslas. Ångrar att jag inte gick in på målaraffären och köpte målarfärg mm då det ska målas lite möbler härhemma. Min gamla brudkista i furu ska få en omgång av antikvit färg hade jag tänkt. Blev inspirerad när jag var hemma i norrland då mamma och styvfar har målat lite möbler i den kulören. Jag hade tänkt att hallen skulle bli ett projekt denna sommar.

Beskrivning:

*Vita väggar - kan inte måla om då det är en hyreslägenhet

*Avlång med två dörrar mittemot varandra.

*Väggen längst bort är i betong - vill inte borra

*På ena väggen hänger en vägghylla med våra diplom.

*Malmbyrå i ek - ska köpa en till och ha bredvid

*Spegel i ek

*Två runda mattor i grått

*Brudkista - ska målas antikvit

Några tips?

Ps.Detta är det första man ser när man kommer hem till oss.

Skyller oredan på att jag har varit lite lat sen vi kom hem från norrland.

Av P - 30 juni 2008 09:42

Tänk vad en liten sak kan göra en glad och förgylla ens dag....

Tack Marie/Sirlig för Glassogrammet, det blir nog en lakritspuck eller en daimstrut *mums*!

Ovido - Quiz & Flashcards