Alla inlägg under augusti 2007

Av P - 17 augusti 2007 14:10

De som känner mig och J vet att vi båda är dataintresserade, nja jag gillar mest att surfa, lyssna på musik, spela spel och prata med mina vänner och såklart blogga. Jag sitter alldeles för mycket tid framför denna bärbara sak som står alltjämt stadigt på mitt arbetsbord där jag också sitter och pysslar eller skriver hemska prov till mina elever. J han spelar mest spel.

Nåväl, efter som vi är pyssliga personer båda två så betyder det inte att vi gillar att städa ("onda onödiga ting") men ibland måste man bara. Sagt och gjort nu är det OPERATION STÄDNING i datarummet/pysselrummet, vi åkte till IKEA och köpte två stycken trådbackar som skulle rymmas i garderoben härinne, och J tog fram den sladdlösa skruvdragaren medans jag hoppade upp och ner jämnfota av lyckorus för nu skulle vi få ordning här! Så passar inte trådbackarna! Grr, morr......alla städning och röjning får vänta tills vi bytt ut till rätta sakerna..pust...Varför blir det så här?

Av P - 16 augusti 2007 18:10

Nu har jag uppdaterat Annorlundasmycken!

Här kommer lite smakprov och ugglorna finns med såklart!

Svarta sötvattenspärlor.

Strassdroppar och en söt liten fågel.

Strassdroppar och en tuff uggla.

Av P - 16 augusti 2007 07:12

Igår vad jag på besök hos en gammal barndomskamrat och hennes sambo och 9 veckors bebis. Han var så söt och skrattade och visst hade han vuxit sen jag såg honom sist.

Tack K för en trevlig dag och hoppas vi ses snart!

 Ps. Ungsstekt falukorv och potatis är gott och det heter tutte sådeså!

Av P - 15 augusti 2007 04:58

Haa! Jag visste väl att Ugglan var på G!

Nu har Isa gjort en servis för Cult design och bland annat en mugg med en uggla på.Den ropar (hoar) mitt namn, så nu måste jag ut på stan och hitta den.


Av P - 14 augusti 2007 04:52

Jag har ingenting roligt att berätta just nu. Mitt sommarjobb tog slut i söndags men jag har fått lite extrapass, så jag står inte på bar backe precis. Inge fast lärarjobb till hösten blev det heller, men jag får "springvikariera" och det är bättre än inget alls.Igår pratade jag med Anna som har kommit hem från semestern så jag ska dit och hälsa på dig. Behöver lite miljöombyte efter att bara ha sett jobbet och hemmet de senaste 2 veckorna, sen så har jag saknat henne såklart!

Bjuder på en uggla så ni får något att skratta åt!



Av P - 11 augusti 2007 05:30

Det finns två djur som jag älskar och det är ugglan och renen. Ugglan står för visdom och renen står för mitt kulturella arv. Läste igår i en tidning att det är inne med ugglor nu på till exempel kläder. Jag visst väl att Ugglan skulle dominera! Vill du vara trendig i höst så välj ugglan! Här kommer ett smakprov från fantastiska Isa som gjort en underbar tavla !

Snart kommer blir Annorlunda Smycken uppdaterad med nya snygga smycken och jag tror att lite ugglor finns med!

Ha en trevlig helg!

Av P - 10 augusti 2007 11:41

Jag fick inte jobbet, men det löser sig alltid med jobb. Lärare blir väl också sjuka nångång...

Av P - 10 augusti 2007 04:41

Rötmånaden är ett begrepp i Bondepraktikan för en månadslång period i slutet av juli och början av augusti.

Rötmånaden inleds i slutet av fruntimmersveckan, d.v.s något av datumen 22, 23 eller 24 juli och pågår till 22, 23 eller 24 augusti.

Perioden började historiskt den dag då stjärnan Sirius i stjärnbilden Stora hunden första gången kunde iakttas i gryningen, numera säger man att det är den period då solen står i Lejonets tecken. I flera länder kallas motsvarigheten till rötmånaden för just hunddagarna (översatt).

Månaden kallas rötmånad för att värmen och den höga luftfuktigheten som är vanlig vid denna tid på året ger gynnsamama förhållanden för bakterietillväxt vilket gör att matvaror och liknande lätt blir skämda under denna månad.

Emellertid är rötmånaden i stort sett att beteckna som vidskeplighet, eftersom det är själva datumet som folk fäster vikt vid, inte väderleken - om så juni månad vore extremt varm och fuktig och juli och augusti kalla och torra så skulle folk tro att maten börjar bli dålig den 22 juli (och ingen skulle förstå varför de drabbades av matförgiftning vid midsommar).

I folktron tillskrivs dessutom rötmånaden en mängd andra egenskaper, det sägs att det händer vederstyggliga ting under rötmånaden, och att människor kan uppföra sig konstigt.

 En rötmånadshistoria är en är en legend, saga, klintbergare eller dylikt som innehåller fantastiska inslag som är svåra att tro på.

En rötmånadskalv är en missbildad kalv, exempelvis en kalv som fötts med två huvuden. I folktron ansågs detta speciellt kunna hända under rötmånaden.


Källa:.Wikipedia

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards