Alla inlägg under augusti 2007

Av P - 9 augusti 2007 06:49

vad jag är nervös nu! Om några timmar så sitter jag på intervju och blir "grillad" av rektor.Huu, hoppas att intervjun går bra iallafall.

Jobbet är klasslärare i årskurs 6.

Vi har slagit vad jag och J.

Jag la 50 kr att jag inte får jobbet och J la 100 kr att jag skulle få jobbet, så vi får se vem blir lite fattigare...

Uppdaterar ikväll hur det gick.Hålla alla tummar och tår nu!

Uppdatering: Intervjun gick bra, alltsomallt tog det 45 minuter.Hann se klassrumet och se hur klassen såg på kort såklart då de har sommarlov. Besked får jag imorron.

Av P - 6 augusti 2007 07:52

Jag har bloggtorka just nu, finns inge roligt att berätta om.

Jo, nu kom jag på en sak.Jag och J var på väg hem från affären igår och vad får jag se då?! En tant med kutrygg och rullator.Hon hade vita vintertäckkappan och vinterstövlarna på. Hon klädde väl ute värmen skulle jag tro. När jag arbetade med gamlingarna om somrarna så gjorde karlarna också så. På med långkallingarna och på det polyesterbyxorna i 30 graders värme. Här snackar vi att hålla ute värmen !. En "gube" berättade att när de låg i skogskojan på somrarna så klädde de sig för att hålla värmen och myggen ute. Ja, det kanske är smart, vad vet jag?

Av P - 4 augusti 2007 04:58

Nu är det bara 7 dagar kvar av sommarjobbet och det innebär att jag jobbar alla dagar utom torsdag nästa vecka, då jag lyckades klämma in arbetsintervjun dessutom.Tur att det är lite korta pass nästa vecka så man hinner andas. Tur också att jobbet är roligt och givande så att man orkar, sen är ungarna charmiga trots allt.

En ny dag och nya utmaningar!

Av P - 2 augusti 2007 07:50

Huu, tänk om jag inte klarar av arbetet? Tänk om eleverna är monster? Tänk om föräldrarna är monster och äta upp mig levande? Tänk om någon assistent är en superhungrig drake som inte ätit  lärare till frukost på länge och är totalt utsvulten efter sommaren? Huu, man får lite backflash ibland..men jag går med huvudet högt och ryggen rak.

Man ska nog inte tänka så mycket  TÄNK OM !

Av P - 1 augusti 2007 13:12

Det verkar som folk ändå arbetar på sommaren! Jag skickade in en ansökan den 29/7 och fick ett samtal från skolans rektor, så jag ska på arbetsintervju den 9/8 kl 14.00 Helt otroligt! Så hålla alla tummar och tår för mig nu. Är redan nervös..fast det är ett par dagar dit..puhh!

Av P - 1 augusti 2007 05:15

Nu skiner solen, underbart! Ska snart bege mig till arbetet...


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards