Alla inlägg den 6 september 2007

Av P - 6 september 2007 21:51

Ni kommer väl ihåg?!

Kafferep för oss tjejer med eller utan barn den 9/9-07 kl 13-16 hemma hos mig! OSA 7/9.



Av P - 6 september 2007 16:09

Jisses vilken HK lektion jag har haft idag. Jag visste inte om jag skulle sätta mig på golvet och asgarva eller gå ut ur lektionssalaen och asgarva..Jag valde såklart det sista alternativet...

De skulle göra köttfärssoppa och man måste vara noga med hygienen och att man har redan redskap när man hanterar färs..nja...

Jag sa: "Tvätta händerna innan ni smular ner köttfärsen ".

Vad ser jag då?: Jo, fyra elever som 

TVÄTTAR KÖTTFÄRSEN UNDER RINNANDE VATTEN OCH KRAMAR UR VATTNET/VÄTSKAN !

Va va va händer igentligen? Kan det vara möjligt att de hörde TVÄTTA KÖTTFÄRSEN?! Jo, så är det i det här fallet, de hörde första och sista ordet i denna mening! Står det i receptet att man ska tvätta köttfärsen innan tilllagning? Svar: NEJ!

Av P - 6 september 2007 07:49

Nu har jag försökt komma in på hotmail hela morgonen för att läsa min post, *grr morr*. Får prova i eftermiddag efter jobbet, ska ha hemkunskap och det ska kokas köttfärssoppa med en mellanstadieklass. Huu minns mina HK lektioner på högstadiet, men det var inte jag som kastade lever upp i taket och knäckte ägg och lade sörjan bakom elementet. Vi hade en lärare som vi kallade Rea Rut, hon handlade alla ingredienser på rea och det innebar att allt hade kort datum. Sen fanns det en till HK lärare och hon hade ihop det med gympaläraren, det fick visst barn ihop. Men minnet kan svikta..., jag var en ordentlig elev när jag gick i skolan minsann, det minns jag klart som en kristall.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards