Alla inlägg den 10 september 2008

Av P - 10 september 2008 17:11

Min snart 4 månaders goa bebis är med i ett expriment som utspelar sig härmed på onsdagar då vi går till öppna förskolan. Förra veckan hade hon en jättefin grön body med ugglor och bruna byxor och idag hade hon jeans och en grå body med röda figurer.

Mamma med pojke:Åhhh! Hur gammal är HAN ? 

Jag: E är snart 4 månader, på lördag.

Mamma med pojke: (ser lite nervös ut vid det här laget): Jaaaa, flickor kan  ju också ha jeans.

Jag: ( kall som en filbunke): Jepps de kan DOM !


Inte ska jag väl behöva klä E i rosa, rosetter och volanger? Väldigt opraktiskt när hon ska rulla runt och dregla på golvet. Jag tycker barn ska ha bekväma och praktiska kläder. Nästa vecka ska hon ha "tjejiga" kläder dvs rysch och pychs, så nästa vecka fortsätter det sociala exprimentet på öppna förskolan.

Av P - 10 september 2008 07:56

Igår fick jag alla kort jag beställde, tre tjocka kuvert blev det.Nja..lite dubletter blev det också.Lillan var såklart söt på alla kort och hennes bebiskompisar också.

Men jag fick en chock när jag så mig själv.Guud vad gammal och sliten jag ser ut! Blek och mörka skuggor under ögonen och vad tusiken, när ska den där pricken försvinna på haken som jag har haft i ett år nu?! Ska man se ut som ett vrak när man är 33 år och mamma? Nää, idag blir det på med brun utan sol och smink ! Nu måste jag rycka upp mig ordentligt, så här kan man inte se ut! Och inte orkar jag sitta i photoshop och göra mig vackrare på alla kort, ,det skulle ta en evighet ; )


Ovido - Quiz & Flashcards