Direktlänk till inlägg 30 juni 2007

Helt galet!

Av P - 30 juni 2007 06:18

Igår gjorde jag synundersökning på Synoptik uppe på Gränby. Som tur så har inte min syn ändrats så mycket. Jag har dock en ful repa på höger glas som har irriterat mig så mycket och så länge. Jag har haft lite ångest över nya glasögon då jag inte kan lägga ut flera tusen kontant och att jag kanske inte får kredit. Sagt och gjort, jag sa att jag ville ha nya brills men det beror om jag får kredit sa jag till den trevliga danska optikern. Jag hade tydligen en kredit på 3000 kr men han testade att höja den till 5000 kr och det gick! Herrijesses!

Synundersökningen gick bra förutom att jag andades så hårt att jag skapade imma på vänster synfält.Optikern och jag skrattade glatt! Hehe!

Lånade hem fyra par brills som Anna, J (ja, nu är han hemma) och K fick hjälpa mig att välja mellan.Alla fyra var eniga över ett par Ralph Lauren (tjusigt värre!). Sen cyklade jag och J till Gränby till optikern och då hamnade den totala summan på 56någonting, ojoj....Men den trevliga optikern gav mig en saftig rabatt, så det gick på 5000 papp jämnt! Så bra, då täcker hela krediten brillsen.Så inom ca 10 dagar struttar jag omkring med ett par dyrgripar på näsan.

Vissa köper dyra väskor och skor, men jag köper dyra brills!

 
 
Ingen bild

Bergis

30 juni 2007 09:22

Visst är det konstigt med brioor, man måste ha dem vilket är lite jobbigt och sedan måste man dessutom hitta ett par som man trivs i. När man sen väl fått sina nya brillor känner man sig som en ny männsika, fast man bara har ett par nya bågar. Konstigt, men kul. Roligt att få göra nåt drastiskt ibland och att ha nya bågar är ganska drastiskt och lyxigt. Ha en bra helg tillsammans nu ni två, gosa och mys ordentligt. Ni har ju två veckor att ta igen. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av P - 23 maj 2009 04:09

Det var ett tag sen jag bloggade...Här händer mycket och ibland inget. Vi har haft kalas för lilla E och det avlöpte utan problem. Ballonger,tårta och en MASSA fina presenter. Hon blev dock superblyg när vi sjöng för henne så hon borrade in sitt ansi...

Av P - 13 maj 2009 19:54

Älskade lilla E blir 1 år idag ! Hurra Hurra! Jag tycker verkligen hon har vuxit till sig på 1 år! Gosebebisen min! ...

Av P - 12 maj 2009 08:59

I morgon är det en speciell dag och jag har svårt att sätta på pränt vad jag känner. Jag skrattar och gråter omvartannat och det är bara glädje och enormt mycket kärlek!   Tänk om man visste denna dag vad som skulle hända nästa dag. ...

Av P - 8 maj 2009 04:16

Morsdags erbjudande på utvalda smycken 6/5-6/6-2009 www.annorlundasmycken.se ...

Av P - 8 maj 2009 04:05

Här har man haft ont i munnen i onödan! När kära fästmannen kom hem så fick jag ett dunderpiller - inge mer ont och nu vet jag vad jag ska ta för piller....Natten har varit smärtfri och det tackar jag för....

Ovido - Quiz & Flashcards