Alla inlägg den 30 juni 2007

Av P - 30 juni 2007 21:42

Tjihoo idag har vi varit till farmen och lagat 740 (tack JW för hjälpen) så nu ska vi bara städa och tvätta den inför besiktningen på fredag. Tänk så klurigt det är att byta generator, fast jag stod ju bara brevid och småfrös så jag var ju inte till någon vidare hjälp. Efter farmenbesöket så handladejag och J lite mat och lördagskarra och for hem till lägenheten på GG.


 

Hade nästan förträngt att jag ska jobba imorron 7-16 men det är ok. Men hur i hela friden ska jag cykla dit och vilken tid ska jag åka hemifrån? Blir nog genom stan och färden börjar kl 06.00, bör ju inte vara någe problem då jag är morronpigg. Nää..nu ska jag inte tråka ut er med mina sovvanor igen för boken och sängen kallar på mig..redan

God natt!

Av P - 30 juni 2007 06:18

Igår gjorde jag synundersökning på Synoptik uppe på Gränby. Som tur så har inte min syn ändrats så mycket. Jag har dock en ful repa på höger glas som har irriterat mig så mycket och så länge. Jag har haft lite ångest över nya glasögon då jag inte kan lägga ut flera tusen kontant och att jag kanske inte får kredit. Sagt och gjort, jag sa att jag ville ha nya brills men det beror om jag får kredit sa jag till den trevliga danska optikern. Jag hade tydligen en kredit på 3000 kr men han testade att höja den till 5000 kr och det gick! Herrijesses!

Synundersökningen gick bra förutom att jag andades så hårt att jag skapade imma på vänster synfält.Optikern och jag skrattade glatt! Hehe!

Lånade hem fyra par brills som Anna, J (ja, nu är han hemma) och K fick hjälpa mig att välja mellan.Alla fyra var eniga över ett par Ralph Lauren (tjusigt värre!). Sen cyklade jag och J till Gränby till optikern och då hamnade den totala summan på 56någonting, ojoj....Men den trevliga optikern gav mig en saftig rabatt, så det gick på 5000 papp jämnt! Så bra, då täcker hela krediten brillsen.Så inom ca 10 dagar struttar jag omkring med ett par dyrgripar på näsan.

Vissa köper dyra väskor och skor, men jag köper dyra brills!

Ovido - Quiz & Flashcards