Direktlänk till inlägg 8 september 2007

Kiruna i mitt hjärta

Av P - 8 september 2007 05:53

Ibland snubblar man över saker i cyberrymden och jag blev så glad när jag hittade denna sida. Så träffsäkert så det finns inte...

Heder åt Erik Nylund ! Vill du veta mer? Kika in här.

"Ni som inte äter måste gå ut”, brukade kvinnan på Frasses hamburgergrill säga på fredag- och lördagkvällarna när det blev för mycket folk därinne. Om det inte var för kallt eller blåste alltför mycket kunde vi stå utanför och titta på bilarna som passerade, om det var någon vi kunde åka med en runda.................

Men trots kylan, förnedringen av att stå utanför en hamburgergrill, känslan av att vara mittemellan – för gammal för att vara barn och för ung för att vara stor, klagade vi aldrig. Jag vill minnas att vi skrattade rätt mycket – vi kanske fann oss i eländet, accepterade det".............


 
 
Ingen bild

Bergis

8 september 2007 07:10

Skönt att veta att det var fler ungdomar som hängde vid grillen i byn. Vi gjorde åxå alltid det. Hade man tur lyckades man skrammla i hop till en strips med ketschup som man skulle dela med någon. Annars fick man helt enkelt vänta utanför medan de andra åt, inte så ballt precis. Kram

 
Ingen bild

Sophie

8 september 2007 11:18

Du vet väl att det är min forna klasskamrat i lågstadiet ;) Nåja mer än så har vi inte umgåtts. Men vi har en gemensam kompis och gick gymnasiet samtidigt så några gånger har vi väl träffats efter det också =D Erik är en rolig kille!

 
Ingen bild

Marie

8 september 2007 23:26

Åh, gamla Frasses, det hade vi i Gävle också!

 
Lisa

Lisa

9 september 2007 21:23

haha, jag är -82 och jag minns PRECIS Frassestanten! Ofta var man typ 10 pers som delade på en strips (pommes frites) för att få sitta där inne :) Att växa upp i Kiruna var ändå härligt!
Kram Lisa Hallergren

http://www.hallergren.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av P - 23 maj 2009 04:09

Det var ett tag sen jag bloggade...Här händer mycket och ibland inget. Vi har haft kalas för lilla E och det avlöpte utan problem. Ballonger,tårta och en MASSA fina presenter. Hon blev dock superblyg när vi sjöng för henne så hon borrade in sitt ansi...

Av P - 13 maj 2009 19:54

Älskade lilla E blir 1 år idag ! Hurra Hurra! Jag tycker verkligen hon har vuxit till sig på 1 år! Gosebebisen min! ...

Av P - 12 maj 2009 08:59

I morgon är det en speciell dag och jag har svårt att sätta på pränt vad jag känner. Jag skrattar och gråter omvartannat och det är bara glädje och enormt mycket kärlek!   Tänk om man visste denna dag vad som skulle hända nästa dag. ...

Av P - 8 maj 2009 04:16

Morsdags erbjudande på utvalda smycken 6/5-6/6-2009 www.annorlundasmycken.se ...

Av P - 8 maj 2009 04:05

Här har man haft ont i munnen i onödan! När kära fästmannen kom hem så fick jag ett dunderpiller - inge mer ont och nu vet jag vad jag ska ta för piller....Natten har varit smärtfri och det tackar jag för....

Ovido - Quiz & Flashcards