Alla inlägg den 22 juli 2007

Av P - 22 juli 2007 22:24

Idag har det varit någorlunda bra väder men det är inte bad och solväder precis.Det är varmast på eftermiddagarna och då har jag ingen lust att bada.Så när sommaren snart är slut är jag fortfarande vit som en magnecyl.En magnecyl med myggbett och blåmärken på benen. Jag har varit till läkaren här i byn med mina blåmärken och de tog några rör blod men alla värden var bra.Tack och lov!, för jag hatar sprutor fast jag har blivit härdad från den tiden jag gick på provtagning 2 ggr i veckan i 1 månads tid. Men det kommer alltid en tår och jag vill allra helst hålla någon i handen när syster tar fram sprutan och rören som de ska fylla med blod. Ni kanske tycker att jag är barnslig när det gäller mina blåmärken men de dyker upp som gubben i lådan och det ser inte trevligt ut.Som tur så kommer de bara på benen och ibland på armarna.Jag vet att det är en biverkning av en medicin jag äter, att man kan få blåmärken av den.Men man vill ju alltid vara på den säkra sidan så att man inte har fått en propp eller så. Nu börjar de stora blåmärket på höger ben att försvinna och jag kan nog ta på mig shorts/kjol snart men mina ben kommer nog att vara magnecylvita denna sommar trots allt.

Vad är du rädd för ?


Ovido - Quiz & Flashcards