Alla inlägg under juni 2008

Av P - 18 juni 2008 05:29

Brukar inte gilla reklamsnuttar så värst mycket,  men jag måste säga att denna reklam gör att jag skrattar VARJE gång!


Av P - 17 juni 2008 13:10

Lilla E väger nu 3730 g och är 50 cm lång och är 5 veckor idag.

Följer alla  kurvor och har gått upp 900 g på dessa veckor. Är duktig på att följa med blicken och har "märkliga" ljud för sig när hon sover.

Av P - 17 juni 2008 07:28

Projekt napp/tutte har inletts. Lilla E är dock inte så intresserad men mer intresserad av att suga på sina fingrar.

Av P - 15 juni 2008 07:30

Igår kväll och i natt har det varit knasigt härhemma. Lillan har ätit stup i kvarten och knappt sovit någonting. Först somnade vi på soffan sen när hon hade ätit skulle vi gå till sängen för att fortsätta sova..då vaknar hon och vill ha mat igen. Tog några slurkar sen var det bra....sov en halvtimme då jag upptäckte att det hade blivit blött i sängen..resten av maten hade runnit ut på lakanet.Lillan vaknade, ville ha mat och INTE sova i sängen..gick till soffan och gav henne mat och där somnade vi, jag sittandes och hon i min famn.Efter ett tag la jag henne på favoritplatsen i soffan och hon somnade och jag somnade också, så 2 timmars sammanhängande sömn blev det i natt. Känner mig lite mör i kroppen och i knoppen, det blir en lugn dag idag, pappa och Nina kommer på besök sen ska vi vänta på att J kommer hem.


Av P - 14 juni 2008 16:29

Nu har vi hämtat ut den svarta barnliften och köpt myggnät och lås till barnvagnen.Vi skulle ha tittat på en speldosa alt mobil men vi glömde helt bort. J har åkt till Stockholm för att träffa gamla kursare och se på fotboll, sova över ska han också göra.

Lillan äter lite och sen sover hon en halvtimme i stöten idag..lite jobbigt när man är ensam.Sen gråter hon hjärtskärande varje gång hon vaknar. Har kollat näsan, öronen samt klätt av henne alla kläder och bytt blöja, nu sover hon på soffan (favortitplatsen) har gjort det mer än 30 minuter. Övertrött?

Av P - 13 juni 2008 08:15

Idag blir lilla E en månad gammal! Så mycket hon har växt på denna tid och igår tyckte jag mig höra ett litet joller och när hon sov så hörde vi ett skratt, hon måste ha drömt om mat eller om sin pappa (favoriten). Vi har nu börjat med AD-droppar och det var ingen höjdare, men droppar är bra.

Att ta ett kort på lillan när hon är vaken med öppna ögon är en konst.

Av P - 12 juni 2008 05:11

Inte visste jag att små bebisar kunde klockan....

Man lär sig något nytt varje dag.

Av P - 11 juni 2008 15:05

Idag var det beräknad ankomst på lilla E, men på fredag är det exakt 1 månad sen hon tittade ut. Sover på sin favoritplats i soffan, mätt och belåten.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards