Alla inlägg under juni 2008

Av P - 10 juni 2008 07:32

Igår var vi till Morgongåva på 1 års kalas, det var K och M lilla gosse som fyllde år. Vi fikade kaffe och tårta och senare på kvällen blev vi bjudna på middag, grillat, mums.

Tack för en trevlig dag, fika och mat!

Lillan åkte för första gången buss och tåg igår till Gåvan och det var lite spännande..men jag var lite irriterad. 

HUR kan de bygga ett nytt och modernt resecentrum som inte är handikapp och barnvagns anpassat?

När jag skulle stiga på tåget så fanns det ingen "ramp" till perrongen men en trevlig kvinna hjälpte mig upp.Sen när vi skulle stiga på tåget så var det för högt så jag bad en kille på tåget hjälpa mig. Ska man alltid be och hoppas att det finns snälla människor i närheten som kan hjälpa en? Ja, det verkar som det.

Det finns handikappombudsmän som listar ickehandikappvänliga affärer mm, undrar om det finns liknande för barnvagnsföräldrar?

Av P - 9 juni 2008 07:59

Läste vad jag skrev för ett år sen, kan inte fatta att det var så. Kan inte heller förstå att jag bara tog emot all skit på jobbet, men i slutändan kunde jag gå med huvudet högt och nu ett år senare kan jag bara konstatera, man får det man förtjänar....Chefen fick byta jobb och jag kan vara stolt över det jag åstakom under min tid på det jobbet.

Av P - 8 juni 2008 14:12

Nu har Js föräldrar, syskon och mormor åkt hem. Det har varit en trevlig helg med god mat, presenter och lite utflykter.Det har varit/är alldeles för varmt för lillan just nu, så vi är bara hemma och slappar idag. Helgen har såklart gått för fort och imorgon är det måndag igen och de vardagliga bestyren måste göras.

Jag har också hunnit bli faster i helgen till en liten pojke..ganska roligt då min bror och sambo var här i veckan och väntade barn först till midsommar.Ska bli roligt att se det lilla knyttet.............

Av P - 5 juni 2008 08:39

Jag har öppnat dygnetrunt restaurang härhemma och det serveras bara mjölk.

Av P - 4 juni 2008 06:04

I förrgår var min lillebror och hans sambo på besök. Det var kaffe och gullande med lilla E och snart kommer det en kusin här kring midsommar.Det bara ploppar upp bebisar i släkten just nu, det är hur roligt somhelst, E får jämngamla kusiner/släktingar som hon sen kan leka med.Igår hade vi besök av Js jobbarkompis Robert..så här är det fullt upp med kaffe och dopp, ibland är det tur att jag inte hinner dricka upp mitt kaffe, annars skulle min mage säga stopp och belägg!

Imorgon kikar Marie/Sirlig och Niklas förbi ..

Det är roligt med besök!

Av P - 3 juni 2008 11:53

Nu väger gumman 3190g, så skönt att hon börjar öka i vikt! Hon sov igenom sitt andra BVC besök trots vägning och mätning, hon är så go vår lilla gumma!

Av P - 2 juni 2008 08:35

Det är verkligen kanonväder här, men ack så varmt i lägenheten..vi ligger mest och flåsar i sovrummet.Idag ska vi inte göra mycket, vi får besök av familjen Nilsson/Jansson nu på förmiddan, sen ska nog jag och lillan gå en promenad..posta lite brev och gå på apoteket (börjar bli stamkund där).

J har åkt till jobbet och helgen har gått alldeles för fort, men den här veckan går nog också ganska fort då vi har lite att greja med.

Besök av familjerna Nilsson/Jansson och Grillfors,

Av P - 1 juni 2008 07:32

Igår var vi på bröllop i Taxinge kyrka.Bruden och brudgummen var jättefina och jag lovar att det var många tårar som fälldes. Att bevittna ett bröllop är ett av de vackraste saker man kan få uppleva..ja, ibland är det svårt att sätta ord hur fantastiskt det är.

Efter vigseln (lillan sov hela tiden i kyrkan) så promenerade vi till Taxinge slott (kakslottet) där bröllopsmiddagen intogs. Lillan vaknade och jag och J fick turas om att gå ut med henne. Tyvärr åkte vi hem innan bröllopstårtan, men vi fick se den iallafall och den var säkert mycket god :P

Tack Anna och Andreas för att vi fick dela denna dag med er!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards