Direktlänk till inlägg 15 juli 2008

Dåligt samvetet

Av P - 15 juli 2008 22:59

Bebis har ont i magen på kvällarna och det är inte så roligt.Hon har dessutom varit jättetrött nu på kvällen så hon har inte kommit till ro för att sova. Masserade magen, vyssade och gav minifom - inget resultat.

Öppnade balkongdörren, lindade in henne i ett lakan och satte henne i bilbarnstolen brevid mig i soffan och vyssade henne och gissa vad som hände? Jo, ett stort leende och sen somnade hon på 5 minuter! Fast jag har dåligt samvete, att jag låter min dotter sova i bilbarnstolen fast vi inte åker bil. Men snart ska jag också gå och sova och då får hon minsann sova bredvid mig i sängen.


 
 
Mamma Mat

Mamma Mat

21 juli 2008 09:59

Hej!
Nej, ha inte dåligt samvete. Har två barn som båda i omgångar har sovit i sina bilbarnstolar när de var bebisar. Det funkade alltid!
Om inte minifom fungerar mot magen så finns ett annat bra tips att köpa på Apoteket - Sempers magdroppar. De är probiotiska och fantastiska! Mina barn är nu 5 och 2 år gamla, men jag ger dem fortfarande dessa droppar under "magsjuketider" då dropparna faktiskt även hjälper mot elaka magbakterier. Så länge jag ger dropparna så existerar ingen magsjuka hemma hos oss trots att kompisarna kräks på dagis. Dropparna tog även helt bort magontet på dem när de var bebisar.
Hälsningar MammaMat

http://www.mammamat.blogg.se

 
Ingen bild

Marie

24 juli 2008 15:18

Du är ingen übermännisch ju, vad som funkar funkar ju. Hon trivs väl i stolen helt enkelt! Hälsa myggen! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av P - 23 maj 2009 04:09

Det var ett tag sen jag bloggade...Här händer mycket och ibland inget. Vi har haft kalas för lilla E och det avlöpte utan problem. Ballonger,tårta och en MASSA fina presenter. Hon blev dock superblyg när vi sjöng för henne så hon borrade in sitt ansi...

Av P - 13 maj 2009 19:54

Älskade lilla E blir 1 år idag ! Hurra Hurra! Jag tycker verkligen hon har vuxit till sig på 1 år! Gosebebisen min! ...

Av P - 12 maj 2009 08:59

I morgon är det en speciell dag och jag har svårt att sätta på pränt vad jag känner. Jag skrattar och gråter omvartannat och det är bara glädje och enormt mycket kärlek!   Tänk om man visste denna dag vad som skulle hända nästa dag. ...

Av P - 8 maj 2009 04:16

Morsdags erbjudande på utvalda smycken 6/5-6/6-2009 www.annorlundasmycken.se ...

Av P - 8 maj 2009 04:05

Här har man haft ont i munnen i onödan! När kära fästmannen kom hem så fick jag ett dunderpiller - inge mer ont och nu vet jag vad jag ska ta för piller....Natten har varit smärtfri och det tackar jag för....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28 29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards