Alla inlägg den 15 juli 2008

Av P - 15 juli 2008 22:59

Bebis har ont i magen på kvällarna och det är inte så roligt.Hon har dessutom varit jättetrött nu på kvällen så hon har inte kommit till ro för att sova. Masserade magen, vyssade och gav minifom - inget resultat.

Öppnade balkongdörren, lindade in henne i ett lakan och satte henne i bilbarnstolen brevid mig i soffan och vyssade henne och gissa vad som hände? Jo, ett stort leende och sen somnade hon på 5 minuter! Fast jag har dåligt samvete, att jag låter min dotter sova i bilbarnstolen fast vi inte åker bil. Men snart ska jag också gå och sova och då får hon minsann sova bredvid mig i sängen.


Av P - 15 juli 2008 09:01

Man blir inte lite stressad när man läser andras bloggar om inredning och ser deras vackra hem, perfekta och städade. Jag brukar tänka att det är säkert stylat innan fotografering, färska blommor och stärkta kökshandukar, hur ofta har man tid till att stärka sina haddukar?. Jag är tacksam om det inte är dammigt och att man inte vadar i smutstvätt. Visst, jag vill också ha det mysigt hemma, färska frukter i en skål, doftljus och inte en dammduss i sikte. Jag vill ha tavlor på väggarna och en stringhylla i vardagsrummet skulle inte vara helt fel. Jag vill att alla sladdar i datarummet skulle försvinna och att monsterhögtalarna i vardagsrummet skulle försvinna puts väck. Var finns det förresten snygga högtalare och helst i vitt?

När jag kommer hem från "semestern" så ska sladdarna fixas i ordning och tavlor ska upp på väggen sådeså....


Ovido - Quiz & Flashcards