Alla inlägg den 8 februari 2008

Av P - 8 februari 2008 14:48

Blev "charmad" för någon vecka sen av en telefonförsäljare att byta abbonemang, sagt och gjort så föll jag för försäljningstricket och nu ångrar jag mig. Det går inte att ringa på telefonen i några dagar för att snälla Telia ska hjälpa mig att byta tillbaka till dem. Att jag aldrig lär mig..har strulat med telefonabbonemang tidigare.. Tur att våra mobiltelefoner funkar iallafall.

Jag skyller på "graviditetshormonerna"..att jag inte kan tänka klart ibland.

Av P - 8 februari 2008 12:29

Jag tror att jag kände "spöket" sparka i morse, men det var inga karatesparkar minsann. Kanske en uppmaning att byta kanal och inte se på Falcon Crest kl 07.30

Av P - 8 februari 2008 12:21

När jag började min utbildning så lovade jag mig själv att mina elever inte skulle må dåligt och det löftet har jag hållit. Fast det är svårt att få hjälp av kollegor och i ett fall så stod jag på mig och kontaktade viktiga personer, för jag kunde inte släppa det.Och denna gång fick eleven hjälp.

Just nu står det mycket i media och det hörs på radio att ungdomar/barn i 14 års åldern vill ta sina liv. Vad har samhället gjort för att dessa barn ska känna så här? Känner barnen att vi vuxna har vänt ryggen och blundat? Ja, jag tror det....det är vår skyldighet att hjälpa dessa barn till ett bättre liv, räcka ut en vuxen hand.

Stå på dig, tjata på din chef att denne ska öppna ögonen och se att det är ett problem och kostar vi inte på hjälp i tex skolan så kommer det att kosta mer i framtiden..kanske ett liv....

Ovido - Quiz & Flashcards