Alla inlägg under januari 2007

Av P - 12 januari 2007 08:58

Wii!En skola ringde nu på morgonen och ville att jag skulle komma och vikariera i årskurs 5. Är lite nervös men det ska nog gå bra.Uppdaterar senare hur det gick.Håll tummarna för mig !Uppdatering:Det gick bra att vikariera, så de ringer nog igen!

Av P - 11 januari 2007 10:02

Grr, min mobiltelefon suger! Jag fick den av min styvfar för han använde inte den, tacka för det då den suger!Jag borde införskaffa en ny, men jag vill inte ha abonnemang utan köpa en "ren" så att jag kan ringa med refillkort men då måste jag punga ut med flera tusen riksdaler.Sen har jag fått för mig att det blir dyrare i längden att köpa en mobil för 1 krona, så då är det inget alternativ för mig.Jag vill kunna ladda hem ringsignaler, surfa, lyssna på musik, ta bilder mm mm. Den ska också såklart vara snygg..

Av P - 10 januari 2007 19:21

Efter uppmaning av Sophie så ska jag göra enkäten.1.Hur länge har du bloggat?Mindre än 1 vecka2. Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut, en månad innan du själv började blogga?Ja..människor som vill lätta sitt hjärta i cyberrymden.3. Vilken var den första blogg du förälskade dig i?Ytligheter, som jag följde slaviskt ett tag.4. Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?"Oj, har jag varit för personlig nu?"5. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet, som läsare?ca 3-4 stycken skulle jag tro.6. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?90% mode och 10% övrigt7. Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.hannahsthlm 8.Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.Svårt.....9. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?Min vän Annatycker det är kul.Min sambo har aldrig läst den och föräldrarna vet inget....10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?Jag vet inte, jag hoppas det iallafall.11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?Den kommer nog tänjas ut här i framtiden, men jag är inte säker för jag ska inte sia om framtiden.12. Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.Jag skulle aldrig blogga om mitt sexliv,det är en privatsak. Jag skulle aldrig lämna ut detaljer om mina nära och kära, åter en privatsak.13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?Måste man få bekräftelse? Jag bloggar för att det är kul kan jag intressera någon så är det väl ok 14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?Det beror på hur utelämnande den personen är.15. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen? I sådana fall: Var de som du trodde att de skulle vara, eller blev du förvånad?Nix.16. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?Haha! Ja, det tror jag!17. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta?Nix.18. Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?Nix.19. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?Vad finns det för nackdelar?20. Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då?Jag hoppas att jag bloggar om 2 år, fast då kanske det handlar om andra saker.21. Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?Kanske.22. Avslutningsvis 1: Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?Hittills har bloggandet betytt att ha en virtuell dagbok, en journal som man kan anteckna sina tankar och funderingar i.23. Avslutningsvis 2: Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?Jag har väl plockat upp lite tips och idéer här och var.24. Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten.Vore roligt om Anna kunde svara.

Av P - 10 januari 2007 17:22

Nu har jag ändrat namn på min blogg till Isprinsessan.Konstigt namn att välja kanske många tycker men det kändes helt rätt för mig. Is finns ju en hel del av där jag kommer ifrån och prinsessa ville jag bli/vara när jag var barn. Tänk att ha en gyllene krona på huvudet och pussa grodan som skulle bli min prins.Någon groda har inte kysst för att hitta prinsen i mitt liv, men jag fattade dock tycke för en speciell och underbar människa för 9 år sen. Min dröm, mitt allt och min stora kärlek här i livet.

Av P - 9 januari 2007 09:13

I söndags och igår kände jag det välbekanta trycket över bröstet. Jag vet vad det är och jag vet vad jag ska göra för att det ska försvinna (ibland).Det är inte en "fysisk åkomma" jag har utan en mer "psykologisk åkomma". Efter en stärkande promenad med Anna och hennes son, ett besök med min otroligt trevliga handledare på arbetsförmedlingen och ett samtal från mitt extrajobb så försvann trycket över bröstet. Jag måste lära mig att hantera situationer så att trycket inte kommer men nuförtiden kommer de inte lika ofta som förut kan jag trösta mig med.Träna och åter träna är det som gäller.Ps. Anna, du skänker mig glädje..det finaste en vän kan ge och få .Tack för att du finns i mitt liv.

Av P - 8 januari 2007 08:09

Under helgen har jag mailat iväg 7 stycken jobbansökningar till olika skolor,putsat på det personliga brevet som är jättesvårt tycker jag.Vad ska man skriva igentligen? Och var läste jag att CV endast ska vara 1 sida? Hur kan det vara möjligt att få ihop en sida när man är 32 år gammal och arbetat med olika saker innan man tog sin lärarexamen? Jag bara undrar....Det var ok att vara arbetslös under julen (fast jag jobbade 2 dagar på mitt extra jobb)men nu är det inte ok att vara utan jobb.Sen vill arbetsförmedlingen ha papper på hur många timmar jag har arbetat i kommunen under åren 99-06.Gissa om assistenten på lönekontoret var glad över min beställning NOT !

Av P - 7 januari 2007 07:17

Åh!Jag är handlingsförlamad och jag kan inte bestämma mig vad som ska pryda våra väggar här hemma. Snubblade över denna blogg från Pite för några dagar sen.http://www.isa.nu/blog/När jag klickade vidare så upptäckte jag webshopen, ajabaja Pernilla.Och nu kan jag inte bestämma mig för1.Vinter2.Vårdag3.Bladig4.Pappa + barn5.Zoo fickanÅh vilken beslutsångest! Kan inte bestämma mig.

Av P - 7 januari 2007 06:40

När man kan gå på skattjakt under pysselbordet så vet man att lådorna kan bli lite mer fulla än de redan är."Oj, denna pärla hade jag glömt bort..hmm ett halsband kanske?".Nu ska jag bli mer vis.http://www.firemountaingems.com/beading_information/gemnotes.asp

Ovido - Quiz & Flashcards