Alla inlägg under april 2007

Av P - 22 april 2007 09:31

Snart börjar vi få fason på vardagsrummet..men jag har ännu inte köpt nya kuddar och en ny pläd, men om jag inte minns fel så får vi lön nästa vecka (kan man få lite hjälp, då jag är handlingsförlamad ibland?) Jag och J köpte en klocka från Cult design igår som ska pryda en av väggarna i vardagsrummet/matrummet. Det börjar hända lite saker, nu ska vi bara hitta en snygg lampa och svängaxel till den. Jag hittade en snygg lampa att ha över matbordet på Mio i Eskilstuna, så nu får jag dra J till en Mio butik här i stan. Sen ska trädet upp denna månad! Jag har också rensat i röran på mitt skrivbord och nu är jag sugen på lite tavlor i datarummet/arbetsrummet. Men jag kan inte förstå varför diskbänken är full med disk igen, grr. Det blir att städa där också. Och varför är tvättkorgen full med smutsiga kläder när den blev tom igår? Det bor en gris här, en smutsig gris .


Av P - 21 april 2007 21:52

Nu har jag uppdaterat min hemsida..vet inte om jag är nöjd med layouten, men jag ville ha en krispig vårkänsla.

Välkommen in och kika här.



Av P - 21 april 2007 04:54

Min klass består bland annat av Tjuren Ferdinand, Ronja Rövardotter, Madicken, Stålmannen, många rumpnissar, Kalle Anka och Farbror Joakim. Jag själv är Lotta på Bråkmakargatan, lika envis och småtjurig.

Vem är du, och varför?

Av P - 19 april 2007 14:59

Sådärja, nu har jag fixat en bärbar dator till klassrummet med trådlös uppkoppling!

Av P - 18 april 2007 13:07

Åh! Jag har inte skrivit på flera dagar känns det som, men nu ska jag väl få ner några rader. Jag har haft två tuffa arbetsdagar på då jag har haft utvecklingssamtal i måndags och i tisdags.En tuff start efter en veckas påsklov. Det var roligt att komma tillbaka till jobbet, men alla dessa möten hade jag gärna sluppit såklart.

Vädret har också varierat denna vecka från att ha varit varmt och skönt till att man i morse nästan behövde långkallingar brr. Men nu skiner solen!


Jag måste uppdatera annorlundasmycken snart..men jag drar mig för att redigera bilderna, men till helgen hoppas jag att det ska vara klart!

Så kolla in på söndag eftermiddag så ska det vara i sin ordning med nya smycken.



Av P - 15 april 2007 08:37

I fredags åkte jag till Stockholm för att träffa Marie och såklart shoppa i hennes ljuvliga affär Sirlig pärlor. När vi gick därefrån så var min ryggsäck lite tyngre och jag var mer rikare på pärlor.

Vi hann gå en sväng på stan och jag hittade faktiskt tre toppar på JC, men jag hade kunna shoppa mer, hmm. Sen tog vi bussen mot Eskilstuna där vi skulle hälsa på Lisa och pärlpyssla.

Hon och blivande maken har köpt hus så vi gick såklart husesyn innan det blev ljuvlig god middag, grillad lax och couscoussallad med pesto *mums*.

Vi satt uppe ganska länge och pärlade och pratade såklart.

På söndags eftermiddagen var det dags för avfärd mot Stockholm och Uppsala och vi lovade att ses snart igen och då hos Marie i Stockholm.

 (Ska lägga in bilder på kreationerna sen)

J har kommit hem nu och det känns skönt, har saknat honom mycket de sista dagarna men nu är älsklingen hemma igen.

I morgon börjar jobbet efter mer än en veckas påsklov, det har varit skönt att vara ledig men samtidigt är det roligt att jobba igen.Det tråkiga är att man inte kan umgås med sina vänner som man har gjort i veckan.

Av P - 11 april 2007 08:47

Jag kan ta ansvar över mitt liv, jag behöver ingen som berättar hur jag ska leva mitt liv. Vad jag ska äta, ha på mig och hurvida det är städat eller oreda i mina garderober och vem jag ska leva med. Ibland undrar jag om människor tror att jag är "förståndshandikappad" och inte vet bättre.Ljuger mig rakt upp i ansiktet i tron att jag inte förstår att det är lögner eller när människor tror sig veta vad jag känner om saker och ting, om jag är glad, ledsen eller förbannad. Ursäkta, men jag är en tänkande varelse med känslor.Jag ska inte behöva be om ursäkt över mitt liv och hur jag lever.

Av P - 10 april 2007 20:57

För några veckor sedan fick jag höra en sak som var kränkande mot mig som person, mitt privatliv och vad personen tyckte om J. Jag fick såklart inte höra det från personen i fråga utan av en vän till mig. Samtalet skedde bakom min rygg och jag tror inte det var ett samtal utan bara att denna såkallade vän ville konstatera vad hon tycket om J. Att han var "elak som gick på krogen varje helg och lämnade mig ensam hemma". Som om jag inte klarar mig själv och vad har hon för rätt att prata om detta bakom min rygg? God natt.Ps. J, kan du komma hem nu, har ont i magen....

Ovido - Quiz & Flashcards