Alla inlägg under juni 2007

Av P - 17 juni 2007 18:08

Jag fick ett ryck..så nu har jag gjort nya smycken i fruktiga färger.

Har också uppdaterat hemsidan .

Här kommer lite smakprov


Av P - 16 juni 2007 08:05

Nu har jag semester i två veckor och börjar jobba v 27. Insåg igår att J åker norrut imorgon i två veckor..så jag blir ensam över midsommar. Så om någon vill förbarma sig över mig så är jag öppen för förslag. Övernattning är okej.

Jo, jag har en väska som jag verkligen älskar, den är randig såklart men den börjar bli utsliten. Gillar modellen och att den har dragkedja. Undrar om någon sykunnig kan hjälpa mig att knåpa ihop en ny väska. Kan diska, städa och passa barn som utbyte.

Ha en bra dag i solen!

Av P - 14 juni 2007 05:04

Pratade med pappa igår, han är på avdelning 54 på St:Görans, avgiftning, torken ja det finns säkert fler namn... Ansvarig sköterska sa att de kan hålla honom i tre dagar men jag hoppas att han blir kvar några dagar till. Han lät väldigt risig i telefonen så han måste vara jättedålig och det kan inte vara lätt att avgifta sig vare sig man har alkoholproblem/missbruk eller sockerberoende. Jag är bara glad att han ringde mig...Han säger att han älskar mig och jag har så svårt att ta till mig de orden..trots att föräldrar brukar älska sina barn.Men jag och pappa har ju inte levt tillsammans och vi känner inte varandra men vi jobbar på det. Vi är ändå lika han och jag, vi är båda "känslomänniskor", en fin egenskap att ha.

Av P - 13 juni 2007 03:56

Igår kunde jag inte hålla tårarna borta, så jag grät när jag hade tillfälle på jobbet. Jag gömde mig på toaletter och i klassrummets datarum  när eleverna var på rast. Det har varit för mycket på sista tiden och igår brast det. Saker som har hänt på jobbet och sen det här med pappa. Lovade ju mig själv att gå med ryggen rak och inte gråta men nu brast det. Jag åkte hem tidigare från jobbet för jag orkade verkligen inte. Som tur har jag stöd av kollegor och mentor utan dem skulle jag inte klara det här.

Tack alla som läser min blogg för erat stöd och uppmuntrande ord.

 Kram på er alla.

Av P - 12 juni 2007 20:17

Imorse när jag var på väg till jobbet fick jag ett samtal från polisen, norrort.De var hemma hos pappa, han hade delirium och trodde att hans sambo hande drunknat i hissen.När jag kontaktade hans jobb i eftermiddags så låg han nedsövd på S:t Görans beroendeklinik. Ansvarig läkare hade gått hem och jag fick bara prata med en sur sköterska. Han har tydligen inte ätit på tio dagar så nu får han dropp.Han kommer inte bli glad när han vaknar upp imorgon på sjukhuset. Jag hoppas de håller han tills nästa vecka så han får vila sig och få hjälp. Jag och J åker till Stockholm på lördag iallafall.

Av P - 11 juni 2007 04:31

att denna helg har tagit knäcken på mig.Jag lovar att jag har varit i sovande tillstånd mer än vaket tillstånd. Det har varit så attans varmt ute så jag och J har varit som sömninga grisar.Men vi tog en cykeltur till IKEA för att inhandla 5 vaser till mina sexor som slutar på skolan. Jag kommer nog börja grina på avslutningen..jag får nog köpa näsdukar. I lördagskväll var vi hos Erik och Karin och grillade på deras gård och det var gott! Karin hade gjort rabarberpaj till efterrätt och det tackar man inte nej till..sen hem och stupa i säng halv tio.

Nu ska jag hinna pyssla lite innan jag hoppar in i duschen och sen jobba.. Ooops klockan är bara 04.40

Av P - 10 juni 2007 09:04

Igår morse fick K och M sin son...Jag har kollat på webbisar och han är jättesöt! Vi har inte talats vid på ett halvår så jag ringde henne på BB nu på morgonen.Allt hade gått bra men det hade tydligen varit tuffa värkar.Huu, det låter inte så trevligt, men nu är han ute.  Jag får nog ta bussen eller tåget och hälsa på dem snart.

Man är lite *avis* att man inte själv lyckas få barn men det kommer när det kommer om det är meningen.Jag menar biologiska klockan tickar och jag blir 33 år i vinter, tiden går fort.

Av P - 9 juni 2007 05:12

Att reflektera var/är ett känt begrepp på lärarutbildningen.Att man ska reflektera över vad man gör och vad man säger för att det ska bli ännu bättre.

Jag har reflekterat över det som har hänt på jobbet och kommit till en värdefull insikt att det inte är mitt fel det som har hänt. Jag känner mig utfryst, mobbad och kränkt på mitt arbete och det har tagit så mycket energi från mig den senaste tiden så det har inte med glädje jag har gått till arbetet. Men under veckan har jag bestämt mig att inte bli ett offer för denna händelse.Jag kan bära mitt huvud högt och gå stolt rak i ryggen för jag har inte gapat och skrikigt samt hyttat med fingret. Det är inte jag som vill testa folk och stå för det. Jag är jag och kan man inte ta det så fine! Sådeså!

Ovido - Quiz & Flashcards