Alla inlägg under juni 2007

Av P - 7 juni 2007 19:02

Det är ju jättevarmt ute! Kan inte fatta att sommaren har kommit! Igår blev det en ny cykel så jag kan cykla runt och jag har garderat mig med 2 lås så den inte blir snodd.

Annars är det somvanligt..arbetar i värmen och sen svettas som en lite gris.

Nu kom J hem!

Av P - 6 juni 2007 05:01

Fick en mycket trevlig överraskning när jag var in en sväng på mitt bankkonto nu i morse.Skatteåterbäringen hade kommit! Minns när man fick den lagom till julklapparna, men nu är den här.


Nu är trädet uppe, tack svärfar Sture! Det var på tiden att den kom upp, jag ska ta en bild sen. Sen har vi köpt sängram och nattduksbord, äntligen! Det brukar alltid hända saker när de är här.Vi har även fått upp tavellisten så nu är mitt och Js diplom uppe. Nya kuddfodral och pläd i rosa har det också blivit.Sen lite annat..listan kan göras lång.

Idag är jag ledig , så då är det tvätt på morgontimmarna sen vet jag inte vad vi ska göra.Svärfar åker hem idag och svärmor och svägerskan stannar till fredag då de flyger till Skåne. Kanske tar vi en tur till Gränby och kollar läget..jag hade behövt en klänning till skolavslutningen, min första som lärare! Känns lite nervöst och pirrigt och vemodigt såklart men jag tror jag fixar det. Men jag hade viljat träffa mina kompisar idag också såklart!

Igår kväll satt jag med pappersarbete, eleverna har fått välja vem de vill sitta brevid i klassrummet och i matsalen och det är inte lätt minsann, men alla kan inte bli nöjda.

Oj så mycket jag hade att skriva idag då.


Av P - 4 juni 2007 05:07

Igår var jag hos Marie i Stockholm.Plingade på hennes dörr redan halv tio.Först åt vi lite frukost och skvallrade sen började vi pärla. Åh det är så roligt att träffa Marie! Jag har saknat henne och hon är lite av min musa, så det var bra att vi träffades, för det känns som att jag är lite enkelspårig just nu. Solen skiner och jag ska åka till jobbet.Kan det bli bättre?

Av P - 3 juni 2007 05:56

Igår var vi på J s kusin och dennes sambos examensmottagning.Vi fick italienska buffé och det var mycket gott.Vi hade tur med vädret så vi kunde sitta ute och äta. Nu har jag svärisarna och svägerskan (hon går i fyran) på besök och svärmor och svägerskan stannar till den 8 juni då de ska åka till Skåne. Jag hoppas det går bra....jag jobbar ju hela veckan.

Idag ska jag åka till Marie och pärla lite.Det är alltid roligt att träffa Marie och umgås lite, gillar henne skarpt!

Nu ska jag dricka mer kaffe och surfa vidare.Ha en bra dag, roligt att solen skiner.

Av P - 1 juni 2007 22:28

Igår fick jag en dikt av en kollega till mig, då jag kände mig ledsen

Vänskap

Jag vill dela din oro

med dig, om du vill

Bara vara i det som händer

Utan rädsla ta emot

 de sorger du bär inom dig

Varmt och kärleksfullt

vill jag finnas där,

som ett ljus i ditt mörker

och vara den bro...

som leder mellan natt och dag


Av P - 1 juni 2007 04:33

Jag vet att jag är dålig att höra av mig, men det betyder inte att jag har glömt er.Jag tänker på er och ni finns i mitt hjärta varje dag. Så många skratt och så många kramar och stöd gör att livet känns lättare.

Kramar till er alla.

Ovido - Quiz & Flashcards