Alla inlägg under oktober 2007

Av P - 3 oktober 2007 05:55

När jag la mig igår kväll så frös jag som en toka, så jag sov ett bra tag med byxor, strumpor och fleecejacka samt t-shirt. Vaknade dock på natten och svettades och av den obehagliga mardrömmen jag hade. Jag drömde att min elev dog och jag bara stod stilla handlingsförlamad och såg på när det hände.Fy vilken dröm! Huuu......

Tur att J kommer hem idag så han kan hålla om mig, saknar honom jättemycket.

Av P - 2 oktober 2007 19:23

Nu har jag uppdaterat Annorlunda Smycken, sen har jag lite rea så att lite nytt ska få plats.

Nu till helgen ska jag på stor pysselträff i Täby/Stockholm, fredag till söndag så det blir hotellvistelse, god mat och en massa pärlande! Jag har beställt den lilla pärlväskan från Pärltorget 

Resväska för dig som klarar av att inte ta med dig hela pärlsortimentet på resan. Väskan mäter 20 x 9 x 20 cm och har 6 förvarinsaskar, 3 har flera små fack och 3 är för större saker

den kostar 178 kr och blir i min ägo imorgon eller på torsdag.

Nu ska jag gå kila in till Marie/Sirlig och shoppa lite..bara lite....

Av P - 2 oktober 2007 16:20

Jag har räddat ett liv idag

Jag har räddat ett liv idag.

En elev fick en äppelbit i halsen så min kollega gjorde magtryck men det hjälpte inte, så jag fick sticka ner min hand i halsen. Första gången kände jag en liten bit av äpplet, och andra gången fick jag tag i den med nageln. Eleven hann bli riktigt blå om läpparna och hon kunde inte andas och det var en stor bit dessutom. Efter jag fick upp den så gick jag undan för att samla mig och då kom tårarna. Hon kunde ha kvävts till döds framför mig.Jag har räddat ett liv och denna händelse kommer jag alltid att bära med mig. Jag valde att agera för att rädda ett liv.

Av P - 2 oktober 2007 04:35

Oj, jag har glömt att berätta att jag spenderade fredagen i Storvreta hos min kompis Jezz och hennes familj. Tanken var att jag skulle åka hem på eftermiddagen men klockan hann bli kring 20 snåret innan hennes man körde hem mig. Så det blev lunch, fika, middag och glasspinne till efterätt. Jezz, min vapendragare under nollningen för flera år sedan har fått ett till barn, en ljuvlig liten tjej som nu är 3-4 veckor gammal. Så sockersöt och jag fick hålla henne hela tiden även när hon sov. Hur ljuvligt kan en bebis lukta och vara såå söt? Storebror är också en ljuvlig liten kille så söt och klok och 3 år. Vi hämtade honom på dagis och jag fick en bamsekram trots att jag inte sett honom på ett bra tag, men han minns mig. När han var bebis och Jezz mammaledig så umgicks vi mycket, undra om han minns mig från det?

Längtar tills vi ses igen Jezz! Kram.

Av P - 1 oktober 2007 19:20

Förra veckan gjorde jag det stora misstaget att bjuda hem en person som ville visa ett affärsförslag. Glad i hågen sa jag ja, för att det var en "kollega" på en skola och jag trodde han skulle starta eget. Men så var inte fallet han presenterade ett affärsförslag av annan art för mig och J och jag sa nej tack, vänligt men bestämt. Han trugade att jag skulle titta igenom papprena och återkomma en vecka senare..idag alltså och J som inte är hemma och allt. Gubben blev putt iallafall när jag sa nej förra veckan, får se hur han reagerar idag när jag säger NEJ igen!

Jag tycker sådana här saker är läskiga och jag vill tjäna pengar genom att jobba, ingenting annat.

Uppdaterar senare. Han kom,han tog, men jag segrade!

Tack för hjälpen Erik, du är en sann vän!

Ovido - Quiz & Flashcards