Alla inlägg under oktober 2007

Av P - 16 oktober 2007 03:34

När jag är hemma så känns det som att jag alltid sover. Igår lyckades jag sova bort en hel eftermiddag och kväll. Vaknade vid ett snåret och insåg att jag sov med kläderna på, av med kläderna och sen sova två timmar till. Allt är bara en ond cirkel just nu och jag är livrädd att sitta stilla på jobbet och rätta böcker.Tänk om jag somnar under en lektion? Idag har jag två timmar "hål" så då ska jag minsann sova på soffan i lärarummet, jag får sätta mobilen på ringning så att jag inte försover mig. För det har jag nämligen gjort några gånger.


Nu har J beställt en tv och jag tror det blev en LCD 40 tum, så snart får vi ha filmkväll härhemma, om jag inte somnar mitt i såklart. Vi har varit utan tv i flera veckorn nu men det har gått bra..vi har ju våra datorer : )

Anna såklart att du/ni får komma på filmkväll!


Av P - 15 oktober 2007 14:42

Tack Karin för en trevlig dag igår! Trevligt sällskap, god mat och shopping.

Jag bad Karin vara min personal shopper och igår bar det ut på stan. Det blev en massa provningar av alla sorters kläder. Tröjor, koftor och byxor så jag fick hem en hel del till garderoben. Karin vet min smak och har koll på vad som är inne så hon plockade ihop kläder som jag provade. Hon hittade en lång svart kofta som jag inte skulle ens titta åt och den var jättesnygg, ner i shoppingpåsen bums!

Behöver ni en personal shopper anlita Karin!

Av P - 13 oktober 2007 11:32

Åh vad jag ångrar mig att jag tog på mig jobb idag 16-21. Jag vill vara hemma och sova, läsa böcker och titta på film under täcket i sängen. Jag har jobbat varenda dag denna vecka och det ska bli så skönt att vara ledig imorron iallafall.Sen rullar nästa på igen men nästa helg är jag ledig!

Av P - 11 oktober 2007 03:40

Glad i hågen cyklade jag till Gränby efter jobbet för att shoppa kläder. Min garderob behöver uppdateras nu i inför hösten och vintern och jag äger bara ett par jeans som jag kan ha på jobbet. Ville också köpa en gossig varm tröja så att jag inte fryser. Första stoppet var Lindex, jag petade på lite byxor och insåg varför jag bara har ett bar jeans i garderoben. Jag är 1.45 cm lång och får alltid fålla upp byxorna och det var så varmt i butiken så jag höll på att få slag, så inga byxor blev det. Provade några gossiga tröjor men alla var antingen för stickiga eller stora. Jag kände verkligen hur tårarna började komma i provhytten men jag bet ihop och fortsatte prova byxor och tröjor. Tillsist gav jag upp och kom ut ur affären med 3 par strumpor och 3 par trosor. Nästa stopp var Gina Tricot..ajaj vilka tajta jeans de har, jag höll på att få blodstopp i benen och magen.Sen hade de inte den svarta koftan som jag ville ha, jag får åka ner på stan och titta. Ingen påse med kläder därifrån. Nästa stopp HM och jag har lagt ner "hitta jeans" för denna gång. Ingen gossig tröja här heller eller mysbyxor som jag nu har beslutat mig för att hitta.Ingen påse här heller. Sur och ledsen cyklade jag hem med den påsen jag alltid får hem när jag ska storhandla kläder. Jag får alltså ha de kläder jag har och klara mig med ett par jeans och med mina randiga tröjor som jag älskar. Men varför gick jag inte till barnavdelningen på HM och köpte randiga tröjor? Det var dåligt,  men jag tror det var de tajta jeansen som strypte blodtillförseln till hjärnan.

Av P - 9 oktober 2007 04:59

Ha!, jag trodde att jag skulle skriva inlägg i bloggen under helgen men det har varit så mycket! Tävlingar, workshops och en massa pärlande såklart. Jag träffade vänner från olika forum på internet för första gången och det klickade direkt såklart.

Jag och Marie/Sirlig vann en tävling tilsammans så nu har vi 250 kr var att shoppa på smyckorama.se. Marie skrattade så mycket att tårarna rann när vi gjorde tävlingsbidraget, haha..tänk att man kan ha så roligt.

Jag var på en fotoworkshop för att få tips och trix när man ska fota smycken.

Hotellet var bra..men Anna..det fanns inget badkar tyvärr och rummet såg vi bara när vi sov och duschade.

Så nu har jag pärlat och handlat pärlor och tillbehör, så hemsidan uppdateras i slutet av veckan. Sen hade jag tur att få skjuts ända fram till dörren härhemma från Täby..lyxigt värre, då väskorna vägde mer än när jag åkte i fredags. 

Av P - 6 oktober 2007 09:01

Nu är jag på PUSS träffen och ätit god frukost och nu ska jag sätta mig och pärla. Sovit gott men vaknat alltför tidigt!

Av P - 5 oktober 2007 04:29

Idag bär det iväg till huvudstaden och till PUSS träffen 

En massa pärlande och skratt fredag till söndag och jag har förberett mig noga. Köpt pärlförvaringsväska, hatt och öglepinnar i massor och J har packat vår lilla resväska med kläder. Man måste ha bekväma kläder när man ska pärla i flera timmar, inga byxor som kniper då man ska sitta och när man har ätit gott.

Nu ska jag bara packa ner kameran, så jag kanske visar lite bilder här på bloggen. Jag tror det är ca 70-80 personer som kommer på denna träff och det ska bli roligt att träffa människor man lärt känna över nätet för ca 3 år sen, ska bli toppenskoj! Första ska jag ta mig till Marie/Sirlig, sen brummar vi iväg till Täby med en bil fullastad med pärlor!

Av P - 4 oktober 2007 05:46

Kanelbullen har nämligen fått en egen dag, nämligen den 4:e oktober. "Kanelbullens dag" instiftades för fem år sedan av Hembakningsrådet för att främja allas vår favoritbulle.
Hembakningsrådet bildades 1959. Anledningen var att man märkte att folk bakade mindre och mindre hemma. Dels arbetade kvinnorna i större utsträckning, och hade inte tid att baka, och dels så blev utbudet av bröd och bullar i affärerna mycket större.
- På trettiotalet bakade vi mest. Då bakade vi 75% av allt vårt bröd hemma, sedan dess har det varit en rätt stadig nedgång. Men fortfarande bakar vi ungefär 20 kg bröd och bullar per person och år.


Källa: Tasteline

Ovido - Quiz & Flashcards