Alla inlägg den 24 maj 2008

Av P - 24 maj 2008 23:41

Vi tackar för all uppvaktning som vi fick på BB och härhemma. Tack för alla fina presenter, kort,blommor och telefonsamtal samt kommentarer här i bloggen.Det är stort att få barn och vi är glada att ni vill fira med oss att lilla E har kommit till världen.


Idag har det varit full rulle igen med besök. Fika med släktingar från Stockholm och Nikkaloukta. Vi avnjöt den lyckade (!) kladdkakakan med grädde och småkusinerna (som numer är stora) åt den med glass. Det är alltid trevligt med besök och när J kom hem från sin fisketur så slocknade vi alla tre. Jag och E i soffan och J i sängen. Tyvärr blev det ingen firre till middag men vi hade kvar rester från gårdagens middag som vi åt.

Lilla E hickar jättemycket..är det normalt? Hon hickar varje dag...sväljer hon för mycket luft eller fryser hon?

Tyvärr blev det ingen barnvagnstur idag, men i morgon ska vi ut och promenera, känns som man har varit instängt allt för länge nu. Måste hitta en ammningsvänlig klänning och en klänning till E då vi ska på bröllop nästa helg.

Av P - 24 maj 2008 07:09

Då var man med barnvagn och bil då. J var och hämtade ut allt igår och nu känns det som att vi kan börja röra på oss. Jag ska nog gå ut och promenera i eftermiddag med E och vår nya vagn. J har åkt nu på morgonen och fiskat och det är ju bra väder..hoppas det blir fisk till middag.

Igår hade vi besök av släktingar. E fick en "dinglisgiraff", söt mössa  och blommor samt kort.

Tack så mycket för de fina presenterna!

Hoppas det inte dröjer allt för länge tills vi ses igen.

J lagade supergod middag, kalvstek, potatis, sallad och sås och till efterrätt hade besöket med sig Daimtårta, mums...Klockan 22 var jag och E i säng, helt färdiga.....

Idag kommer min mammas moster med man och morbrors fru med mina småkusiner på besök, så jag har redan bakat en snabb kladdkaka här på morgonen, gäller att vara effektiv när E sover.

Ovido - Quiz & Flashcards