Alla inlägg den 8 maj 2008

Av P - 8 maj 2008 20:18

Igår såg jag Rent Hus på 4:an och jag höll på att kräkas, fy bubblan vad snuskigt folk har det hemma hos sig. hur vill man bo i sådan misär?

Så nu har jag städat i köket, alla luckor in och utvändigt, micron, diskmaskinen och spisen är skrubbad så att det bara blänker. Tordes inte lyfta fram spisen och rengöra därbakom, det måste jag ha hjälp med.

Imorgon ska jag ta tag i kylskåpet och skrubba det rent, om jag orkar.

Nu kom J hem med glass!


Av P - 8 maj 2008 12:01

Mycket riktigt, bebisen ligger med huvudet upp eller var det på sidan?

Roligt att få se ”spöket/zlatan” på ultraljudet, nu kunde man tydligt se ögon, näsa och mun och det fanns gott om fostervatten och den var kissnödig (som sin mamma).

Imorgon är det bäckenröntgen som gäller sen är det bara att traska till förlossningen och se vad som gäller..vända bebisen om bäckenet är lagom stort eller få en tid för kejsarsnitt.

Jag har iallafall packat väskan med kläder mm om det händer något i helgen, tydligen kan en vändning sätta igång förlossningen.

Efter sjukhusbesöket var jag och J och fikade i det vackra vädret innan han skulle till jobbet, jag gick på stan.

Köpte en alldeles för dyr mössa på Polarn och Pyret (brun/vit randig) och tre par strumpor på HM, så små och söta. Hittade också en randig filt på POP, den också brun/vit randig, men jag höll hårt i plånboken.

Igår satte jag ihop rullvagnen som ska vara i badrummet, så nu kan man fylla den med tvättlappar, blöjor mm och nu går tvättmaskinen på högtryck så att allt är tvättat och klart.

Bilder från Polarn och Pyret

Ovido - Quiz & Flashcards