Alla inlägg under juli 2007

Av P - 21 juli 2007 08:25

jag mitt gamla jobb här i byn.Ingenting var sig likt förutom personalen såklart.Nya gummor och gubbar och ett nytt kök hade dom byggt på avdelningen där jag huserade förr i världen, längtar inte tillbaka.

Nu har vi 8 dagar kvar av semestern och jag börjar få en stark hemlängtan.Hem till min/vår lägenhet på GG, sova i egen säng och rusta runt i lägenheten. Men jag har börjat med en god vana..jag har börjat motionera! På med träningsskorna och rask promenera runt..är nog hopplöst rastlös just nu. Kan inte vara på samma ställe för länge..om det inte är hemma såklart. Nää..nu ska jag nog lägga mig ett tag till och läsa svärmors Allers.

Av P - 20 juli 2007 19:20

Idag har jag varit ensam hemma i det stora huset..Känns lite läskigt då det knarrar och har sig.Tur att det inte åskar ute för då skulle jag sitta under ett bord. Det känns som att sommaren är slut nu..det har ju varit bara 11 plusgrader här på morgonen. Men jag hoppas att det blir varmt nästa vecka och i augusti. Nu ska jag fortsätta pyssla medans J är och fiskar. Hoppas han kommer hem snart.

Av P - 20 juli 2007 12:07

är det idag.Igår var vi till Luleå och kollade i affärer och fick lite storstadspuls.Men idag ska vi bara ta det lungt.


Uppdatering: Nu vill jag åka hem tror jag.

Av P - 19 juli 2007 10:45

är det ute nu.Jag trodde att vi skulle få strålande väder på vår semester men så är inte fallet..tyvärr.Idag ska vi åka till Luleå för att gå i pärlaffär och fiskeaffärer, passar bra när det är kallt och stormar ute.


Av P - 17 juli 2007 19:58

Welcome to Tornio valley! Välkommen till Tornedalen!

 Igår var vi på turné här i trakterna, jag, J, C och JH.

1. Armasjärvi - minnesmonument

2.Luppioberget - Tomten bor viss där.Suverän utsikt

3.Övertorneå - Genomfart

4.Ylitornio - Besök i två affärer.Finland

5.Kukkolaforsen - En vild fors.Finland

6.Haparanda - Lite shopping i gränslöst land.


Puh, man hinner med lite på semestern. Idag har vi fiskat och badat fötterna för det var kallt i vattnet. Jo, jag har ätit surströmming...MUMS!

Av P - 15 juli 2007 15:42

Man vill nästan åka hem när man läser detta .

Uppsala är ändå ett tryggt ställe. Tänk att det kan hända så mycket saker på en helg och på ett så litet ställe. Konstigt.... Myggbetten kliar men det känns underbart med semester..jag har dock lite problem med a-kassan.De påstår att jag :

1. Inte har skickat in arbetsgivarintyg mm - trots att jag ALLTID är noga med det.

2. Fått ersättning under tiden jag har arbetat - men herrejisses vilken dålig koll de har. Varför skulle jag vilja ha a-kasse ersättning när jag jobbar.Man vill ju spara på dagarna tills man är arbetslös.


Så i morgon måste jag skriva en överklagan till facket , så att jag får pengar i slutet av månaden. Vad roligt detta är..inte.


Av P - 14 juli 2007 13:03

i Norrland.Vi kom igår morse så vi hann en sväng på marknaden här i byn.Fint väder och det var roligt att träffa gamla bekanta. Rösten börjar sakta komma tillbaka och jag har fem nya myggbett. Idag har jag sovit till kl 12 och det var otroligt skönt..men jag känner mig lite smått stressad ändock.Det är underbart att vara på semester.

Av P - 12 juli 2007 14:54

rösten, hehe. Semestern börjar fint!

Ovido - Quiz & Flashcards