Alla inlägg under juli 2007

Av P - 12 juli 2007 04:40

till Norrland sent ikväll. Vi är fyra personer som gasar iväg 100 mil i 740n och känner jag mig själv  så sover jag innan vi har korsat Dalälven.

Sen har jag samma problem som Anna..Hur ska man packa? Vädret kan skifta från tropiskvärme till snöstorm men jag lämnar nog hemma långfillingarna och skoteroverall finns hos mamma. Nä, ner med badutstyrseln, shorts,  klänningar och tights (dom kan man använda som långfillingar om det skulle krisa). Och vad ska man ta med för skor?

Måste tänka vad vi ska göra på vår semester i norr om packningen ska fungera. Sen ska pärlorna med och det upptar en väska, tänger, öglepinnar, wire och lite smått och gott. Sen får jag inte glömma kameran och mobilladdaren jo...böcker. Ska läsa Djävulen bär Prada och Lutherska badet. Sen icakassen med shampoo, krämer, smink och mediciner.

Huu..tur att vi åker ikväll så jag hinner packa allt det här...

Av P - 11 juli 2007 04:50

Nu är omröstningen avslutad för denna gång.

Resultatet blev:

40% Trodde att jag inte hade arbetat som fiskrensare.

40% Trodde att jag inte arbetat som charkbiträde

20% Trodde inte att jag arbetat som guide.

Totalt har 5 personer röstat.

Nu kommer det rätta svaret! Fiskrensare har jag aldrig arbetat som.

Charkbiträde på forna ICA Toppen i Kiruna, sommaren då jag tog studenten. Guide var jag anställd som en sommar när jag gick i skolan men jag fick mest skura golv och baka fikabröd och fika såklart.

Nu ska jag klura på en ny omrösning.....


Av P - 10 juli 2007 11:52

Idag ska jag lyssna på min gamla lärare från Historiska Institutionen vid Uppsala Universitet. Vilka föreläsningar och vilka seminarium hon höll! Ena dagen klädd i svart fodral och blodröda läppar och andra dagen klädd i italiensk fotbollströja och röda converse.

Kan du inte lyssna kl 13.05 idag på Sveriges Radio så kika in på P1 arkiv.

Namn: Åsa Linderborg

Titel: historiker, kulturskribent, författare.
Ålder: 39
Uppväxt i Västerås, bosatt i Uppsala.
Debuterar som sommarpratare.

Aktuell med den självbiografiska och kritikerrosade romanen ”Mig äger ingen” om sin uppväxt, sin far och om klasstillhörighet. Kulturskribent på Aftonbladet. Disputerade med avhandlingen ”Socialdemokraterna skriver historia” 2001. 

– Mitt program ska handla om sex män som jag älskar och en man jag inte gillar alls. Och så ska jag ska försöka uppvigla lyssnarna till ett och annat intellektuellt attentat mot samhällsorättvisorna. Jag ska spela David Bowie och Cornelis.

Av P - 10 juli 2007 04:29

mycket bättre, därav den arla timmen... Idag är jag ledig från jobbet men jag har ändå lite ont i halsen men det känns skönt med lite kaffe för att bedöva halsen. Igår låg jag i sängen hela dagen och sov och läste vartannat, så nu är alla böcker utlästa. Jag gillar verkligen inte att vara sjuk, det blir ingenting gjort! Sen ska vi till Norrland på fredag och jag måste hinna tvätta och packa..måste boka tid till imorron....

**panik, stress**. Men det löser sig..i värsta fall så har de tvättmaskin i Norrland också.

Uppdatering: Vi åker på torsdag kväll, så nu blir det att tvätta i morronbitti.

Av P - 9 juli 2007 07:13

har jag nu. Så jag är hemma från jobbet idag.., inte roligt....

Av P - 7 juli 2007 05:02

är det att vakna innan alla andra. Man kollar sina mail, Tradera och bloggen tillsist. Man kokar kaffe och tar det lungt innan dagens bestyr tar vid. Dagens bestyr för mig är arbete 07-16 idag.

Av P - 6 juli 2007 21:37

här i bloggen tycker jag. Jag skriver och skriver och nu har jag börjat blogga om väskor! Cheesus, vad har hänt med mig? Snart börjar jag väl recensera smink också. Nää..så långt ska jag inte gå..det finns ju redan miljoner bra bloggar om sånt.

På tisdag har jag bokat tid hos hudterapeuten för en porrengöring då jag liiider av min akne. Det är inte tonårsakne utan hormonell akne, jag är ju trots allt 32 år och inte 16. Vissa dagar ser jag hemsk ut och vissa dagar är det rätt så okey. Nu ska jag bädda ner mig i sängen och läsa en bok för imorgon kallar jobbet på mig kl 07.

God natt.

Ps. Bilen klarade besiktningen, pust

Av P - 5 juli 2007 16:05

Snodde utmaningen av Anna

Varsågod att kopiera på, det är kul och vi lär alla känna varandra lite bättre.

Nämn något som gjorde dig glad igår: Filip och Anna. De kan alltid göra mig glad.

Vad gjorde du kl 08 imorse? Klämde på en finne

Vad gjorde du för 15 min sedan? Läste ut en bok

Det sista du sa högt? Hej då! Ha det så roligt i Mariefred och hälsa alla (till Anna)

Vad har du druckit idag?  Kaffe och vatten

Vad var det senaste du åt? Godis

Vad var det senaste du köpte? Pärlor på nätet

Vad är det för färg på din ytterdörr? Ljus grå

Vad är det för väder hos dig nu? Varmt

Godaste glassmaken? Jordgubbsmak

Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Jepps

Sover du tungt? Mina sovvanor varierar

Drömmer du mardrömmar? Ibland

Trivs du med ditt jobb? När jag väl jobbar så trivs jag.

Favoritklädsel? Långfillingar

Favoritlåt just nu? No less than a women - Lady Saw

Vad ser du om du tittar till höger? Gardinen Pernilla

Vad gör dig glad just nu? Sommaren

Vad ska du göra härnäst? Pärla

Höger el vänsterhänt? Högerhänt.

Humör just nu? Trött, tröttare

Favoritgodis? Salta godisar

Kläder just nu? Randigt linne och en urmysig frottékjol

Sommarplaner? Norrland is calling

Hur många kuddar sover du med? Två stycken knöliga kuddar.

Spelar du ngt instrument? Nej..men jag har spelat fiol.

Morgon eller nattmänniska? Morgonmänniska

Vad är viktigast för dig? Min älskade J och mina vänner

Är du kittlig? Ja, helst i sidan

Snarkar du?  När jag är förkyld, men enligt J så gnisslar jag tänder ibland.

Stjärntecken? Skytt, urtypen.

Äckligaste insekten? Bajsflugor

Stökigt el välstädat? Välstädat

Längtar du mest efter nu? Att J ska komma hem såklart från jobbet.

Ovido - Quiz & Flashcards