Alla inlägg den 6 februari 2007

Av P - 6 februari 2007 10:44

Vad jag blir syyr på vissa..., som inte kan slå en signal eller skicka ett sms, så man vet att de har det bra.., eller dåligt vad vet jag.. Men slipp då! Skit i det! Jag orkar inte mer.., nu strycker jag namn och telefonnummer från adresslistan BASTA.Det är slut, över, finito, end på att vara mister nice guy, sådeså! Passar inte min nya stil dig, så är det synd, för detta är framtiden.Ni vet vem ni är.....

Av P - 6 februari 2007 09:43

Visste du att det är Samernas nationaldag idag?Här kommer lite fakta för den som är intresserad.Sápmi har sedan 1986 en egen flagga, som har en cirkel i mitten. Den ena halvan är röd och symboliserar solen, och den andra halvan är blå och symboliserar månen. Flaggans färger, rött, grönt, gult och blått, är de traditionella färgerna som finns på de samiska dräkterna. Sedan 1992 finns en egen nationaldag, den 6:e februari, och sedan 1986 finns även en egen nationalsång, Sámi soga lávlla (nordsamiska), "Samefolkets sång". Det är en gammal text skriven i början av 1900-talet, med en nyskriven melodi, och finns på flera samiska dialekter.Källa:wikipedia

Ovido - Quiz & Flashcards