Alla inlägg den 23 februari 2007

Av P - 23 februari 2007 17:15

Jag fick jobbet som klasslärare i Grillby!Var först lite osäker hur jag skulle fixa pendlingen, men det är tydligen folk som pendlar dit från Uppsala och Örsundsbro, så det löser sig nog.Nu ska jag sluta oroa mig över det och bara vara glad att jag har en anställning som lärare i en 5-6 fram till sommarlovet.Sen var det ju lite diskussion om månadslönen men jag stod på mig, så jag fick 22 laxar!Min kusin Sophie undrade vem som hade gett mig det onda ögat igår..och det du kära kusin, var Filip en av världens sötaste ungar jag känner som var lite "arg" på mig..Men det hade han full rätt att vara när stygga Pernilla snyter hans näsa.

Av P - 23 februari 2007 05:59

Man ska vara tacksam och glad för det man har och får här i livet. Men vad händer när man inte får det man mest av allt vill ha? När man önskar och längtar så det värker i kropp och själ, ska man då vara tacksam för att man iallafall har mat i magen och tak över huvudet...Hädanefter ska jag bara göra roliga saker och tänka på mitt eget välbefinnande, sen får folk vara hur sura de vill, passar det inte så kan de packa sig ur mitt liv!Igår var jag hos Anna och lilleman, han var sjuk och Anna behövde sällskap. Tyvärr fick jag det onda ögat när jag torkade hans näsa, det var inte roligt! Men tänk..hur kul är det när någon annan vill torka ens snoriga näsa? Huuu!Anna traskade till mataffären när gossen sov så jag satt framför datorn, men jag hade det stora örat på ifall han skulle vakna, men han sov så sött.Anna var rejält trött när jag skulle gå hem vid sju snåret och jag hoppas hon har sovit gott hela natten.

Ovido - Quiz & Flashcards