Direktlänk till inlägg 8 maj 2008

Fullt upp

Av P - 8 maj 2008 12:01

Mycket riktigt, bebisen ligger med huvudet upp eller var det på sidan?

Roligt att få se ”spöket/zlatan” på ultraljudet, nu kunde man tydligt se ögon, näsa och mun och det fanns gott om fostervatten och den var kissnödig (som sin mamma).

Imorgon är det bäckenröntgen som gäller sen är det bara att traska till förlossningen och se vad som gäller..vända bebisen om bäckenet är lagom stort eller få en tid för kejsarsnitt.

Jag har iallafall packat väskan med kläder mm om det händer något i helgen, tydligen kan en vändning sätta igång förlossningen.

Efter sjukhusbesöket var jag och J och fikade i det vackra vädret innan han skulle till jobbet, jag gick på stan.

Köpte en alldeles för dyr mössa på Polarn och Pyret (brun/vit randig) och tre par strumpor på HM, så små och söta. Hittade också en randig filt på POP, den också brun/vit randig, men jag höll hårt i plånboken.

Igår satte jag ihop rullvagnen som ska vara i badrummet, så nu kan man fylla den med tvättlappar, blöjor mm och nu går tvättmaskinen på högtryck så att allt är tvättat och klart.

Bilder från Polarn och Pyret

 
 
Ingen bild

Malin

8 maj 2008 18:17

Hej! Det är så kul att höra om hur ni mår och hur allt går. Ska bli spännande framöver. Jag måste nog upp och träffa er i sommar. Kram Malin

 
Ingen bild

Bergis

8 maj 2008 19:42

Ja nu närmar det sig med stormsteg. Helt galet. Ante är helt säker å att bebisen kommer inom en mycket snar tid. Vi får väl se. Jag säger som du: Du får inte komma före 31 maj lilla bebis. Minns att du hela tiden berättade för "Pigge" att han inte fick komma före 6:e juni.... Inte klokt, varför oroade vi oss för det egentligen, en annan gick ju över med tio varma, svettiga dagar.
Kram

 
Ingen bild

P

9 maj 2008 04:45

Malin: Du får komma när du vill och hälsa på!
Anna:Haha! Ja, han lyssnade ju på mig iallafall. Det var tur att vi hann klart med exarbetet och avslutningen innan han kom, sen fick du ju vila i 10 dagar.
Kan inte fatta att det är 2 år sen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av P - 23 maj 2009 04:09

Det var ett tag sen jag bloggade...Här händer mycket och ibland inget. Vi har haft kalas för lilla E och det avlöpte utan problem. Ballonger,tårta och en MASSA fina presenter. Hon blev dock superblyg när vi sjöng för henne så hon borrade in sitt ansi...

Av P - 13 maj 2009 19:54

Älskade lilla E blir 1 år idag ! Hurra Hurra! Jag tycker verkligen hon har vuxit till sig på 1 år! Gosebebisen min! ...

Av P - 12 maj 2009 08:59

I morgon är det en speciell dag och jag har svårt att sätta på pränt vad jag känner. Jag skrattar och gråter omvartannat och det är bara glädje och enormt mycket kärlek!   Tänk om man visste denna dag vad som skulle hända nästa dag. ...

Av P - 8 maj 2009 04:16

Morsdags erbjudande på utvalda smycken 6/5-6/6-2009 www.annorlundasmycken.se ...

Av P - 8 maj 2009 04:05

Här har man haft ont i munnen i onödan! När kära fästmannen kom hem så fick jag ett dunderpiller - inge mer ont och nu vet jag vad jag ska ta för piller....Natten har varit smärtfri och det tackar jag för....

Ovido - Quiz & Flashcards