Alla inlägg under april 2008

Av P - 23 april 2008 15:16

Varit på besök i morse, allt bra med spöket men inte bra med mina blodvärden så jag fick fylla två rör med blod som ska kollas upp. Sen lyssnade vi på hjärtslagen och det lät som värsta hästkapplöpningen därinne.

Bebis är inte fixerad ännu utan ligger med rumpan ner och man kunde känna tydligt huvudet. Den rörlig krabat därinne som följer tillväxtkurvan och jag som tror att den är "färdig" för kläckning närsomhelst men idag är det exakt 50 dagar kvar till beräknat datum!

Av P - 23 april 2008 09:57

 Grattis på 2 årsdagen!

Webshopen fyller 2 år och firar med 20% rabatt veckan ut i både i webshopen och den fysiska butiken.

Högalidsgatan 36A vid Hornstull i Stockholm

Öppet tisdag-fredag kl 11-18 och lördag kl 11-15

www.sirlig.se

Nu ska det shoppas lite pärlor!

Av P - 22 april 2008 17:50

Kan man önska sig en present fast man inte fyller år?

Jag kallar ju bebisen för spöket och vad passar inte bättre än ett spöke i silver? Jag har köpt en kedja i silver och nu ska jag spara pärlor och berlocker från Pandora, varje sak i halsbandet ska symbolisera en viktig händelse i livet.

 Visst är den söt?


Av P - 22 april 2008 04:43

Igår var vi på  föräldrarkurs hela förmiddagen. Det var jätteintressant och man kunde diskutera sina förväntningar inför förlossningen bland annat. Vi var fem par och det var helt okej. Vi fick se en förlossningsfilm och den var INTE blodig som jag hade trott utan väldigt bra. Längtar tills nästa måndag då det är "kurs" igen, då ska barnmorskorna prata om smärtlindring och andra typer av förlosssningar (tex kejsarsnitt).

Igår kväll när jag satt i soffan trodde jag att jag skulle smälla av eller spricka upp, jag undrar verkligen om det finns mer plats åt bebisen där inne. Varje krafthandtag som jag gör känns som ett svettigt maratonlopp och jag vill bara vila.

Idag ska jag vikarierar till kl 13, sen är det hem och vila..........

Ha en bra dag alla!

Av P - 21 april 2008 04:49

Nu börjar jag sakta bli bättre och det känns i hela kroppen. Men jag är lite snorig och hostig ännu, hoppas hoppas att jag är frisk tills på fredag då jag ska åka och hälsa på min kusin i Stockholm.

Annars har helgen varit lugn och stilla, Hansson var hit på middag i lördags, J lagade kött, klyftpotatis, sallad och guacemole, mums. Igår var vi till Hansson och Camilla och fikade och åt och vi hann med en snabb sväng på stan i det underbara varma vädret.

Den första varma vårdagen måste det ha varit igår för alla var glada och vårklädda och jag gick och Rsvettades med magen i vädret.

Dagens planer är föräldrarutbildning på förmiddan och barnvakteri på eftermiddan, så nu det är slut på helgens ro.

Av P - 18 april 2008 12:34

Igår jublade jag för att jag fick en akuttid på vårdcentralen för att inhalera lite. Men jag blev inte färdigbehandlad, läkaren gav mig ingen medicin som jag brukar få efter inhalationen utan skulle skriva ett recept som inte fanns på apoteket 2-3 timmar efter besöket. Detta ledde till att jag blev asdålig igår kväll och var nära att ta en taxi alternativt ambulans till akuten. Men J lugnade ner mig efter att jag hade gått hem storgråtande från Anna och efter en timme med bricanyl och hostmedicin så blev det bättre och det behövdes ingen taxi eller ambulans.

Älskar dig J


Av P - 18 april 2008 07:14

Älskade bebis övar morgongymnastik just nu..ser väldigt roligt ut hur det buffar och lever om i magen.


Av P - 16 april 2008 14:59

Nu idag är det 57 dagar kvar tills bebisen ska komma ut, om det blir på det exakta datumet.Men det börjar bli tungt, varje liten ansträngning känns jobbig just nu, men det är bara att bita ihop. Känns som jag ska kvävas, då jag inte kan andas normalt (förkylning och astma) och jag vill bara sova eller ligga i sängen och läsa. Men allt detta är värt..då bebisen kommer.

Ovido - Quiz & Flashcards