Alla inlägg den 19 maj 2007

Av P - 19 maj 2007 20:40

Idag har det inte blivit mycket gjort, sovit i sängen i 6 timmar, har känt mig hängig hela dagen och jag vet inte om det är pollenallergi eller förkylning på g.Törstig som attans och huvudet värker.Tänkte jue gå på stan med J idag men jag valde sängen och det var nog ett smart val. J hann motionera och äta sushi med en kompis medans jag sov och jag visste inte ens att han var borta. Vid 5-6 tiden så drar han mig upp ur sängen och säger att jag MÅSTE stiga upp. Huvudet känns som ett cementblock och det är ett spöke jag ser i spegeln, sen är han snäll och gossig och handlar läsk, kyckling och godis innan han for ut på galej, vilket jag däremot inte orkar. Nu sitter jag och halvglor på en James Bond film på tv, har nog sett den några gånger skulle jag tro.

Igår började jag dammtorka hela lägenheten och skulle idag dammsuga och skura, men jag orkar inte och inte har jag bokat tvättstuga till i morron bitti, men det var tur för tvättmedlet är slut och jag orkar verkligen inte gå till affären. Jag tror mina bihålor har svullnat också..

Av P - 19 maj 2007 05:08

Har lite tråkigt så jag livar upp med ett test för att se hur vuxen jag är.


Din vuxenpoäng är: 18.4

Din ålder borde vara 33.9 enligt Sveriges Vuxenpoängsstyrelse.Se där ja! du är ungefär lika gammal som du framgår av testet. Så fortsätt leva ditt liv precis som det är och allt vad det innebär. Glöm inte bort att allt eftersom du blir äldre så måste du samla på dig mer vuxenpoäng.

Tips på saker att göra för att få mer poäng:

Köpa bil.

Köpa hus.

Åka till Kina

Anordna vinprovning för dina vänner

Börja dricka Gourmetkaffe.

Av P - 19 maj 2007 04:35

Dagens ledord:

"Bättre lite skit i hörnen än att sopa problemen under mattan"

Ett ledord jag följer varje dag.

För några år sedan var städning och tvätt av kläder skadligt för mig.Hemmet var skinande rent och skurmoppen for fram varje helg och tvättstugan som var öppen dygnet runt fick besök av mig varje helg vid kl 5 på morgonen. Jag kunde gråta och skrika när en strumpa låg på golvet, hur tokigt som helst. Nu är städning inte lika viktigt och tvätten får vänta tills jag har bokat tid.Att använda sig av städning för att lugna det inneboende kaoset är/var skadligt.Nu är det lite skit i hörnen och jag behöver inte städa för att lugna kaoset och det är underbart skönt, befriande!

Ovido - Quiz & Flashcards