Alla inlägg under maj 2007

Av P - 31 maj 2007 15:48

Idag har jag min namnsdag, känns lite roligt då det inte är ett alltför vanligt namn. Fast det är ju några som har det namnet trots allt. Ibland undrar jag varför jag fick det här namnet då ingen i min släkt heter så.Jag har ett mellannamn efter min mormor så det kan jag förstå.

Kvinnonamnet Pernilla kommer från det romerska släktnamnet Peronius. En äldre variant är Petronella. Namnet har använts i Sverige sedan 1500-talet.

Pernilla hade en popularitetstopp i början på 1970-talet då det hade en plats bland de 25 vanligaste namnen. 31 december 2005 fanns totalt 18 204 personer i Sverige med namnet Pernilla varav 13 102 med det som tilltalsnamn. År 2002 fick 88 flickor namnet, varav 14 fick det som tilltalsnamn.

Namnsdag: 31 maj

Källa: Wikipedia

Av P - 30 maj 2007 18:47

Nu är hemsidan uppdaterad! Och här bankas det tags!

Fick ett vykort idag och jag blev jätteglad! Det var från Annas mamma, har nämligen gjort ett halsband till henne och hon tyckte att det var jättefint.

Av P - 30 maj 2007 04:53

Jag har under senaste dagarna insett att jag är en tråkig människa med lika många krämpor som en gammal tant. Sen har jag ett tråkigt liv så då har man ingenting att skriva om och inga roliga saker iallafall. Något som är roligt iallafall är att jag hade ett mycket bra utvecklingssamtal och föräldern sa att han gillade engagerade människor. Menade han mig? Håhå, ja det är klart att han menade mig! En riktig ego sekund! Vad jag blev glad efter samtalet, och jag kände också att jag hade nått fram. Det är jättesvårt med utvecklingssamtal om det är svåra saker man måste ta upp men det gick bra! När sånt här händer så skiter man i att man inte får stöd på arbetsplatsen i svåra saker, allt jag bryr mig om är att mina "adepter" har det bra och trivs i skolan. Nu är det ett samtal kvar!

Nu ska jag gräva fram regnbyxorna då vi har friluftsdag och man ska ha "kläder efter väder" och "det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder".

Yea right!

Av P - 26 maj 2007 16:58

Jag är stum..det finns inga ord.


Fortsättning följer

Av P - 22 maj 2007 11:56

Jag har ju glömt att hälsa Camilla välkommen in i familjen. Hoppas du kommer att trivas med resten av klanmedlemmarna och får många trevliga stunder på GG och på farmen. Komihåg att Brokeback Mountains lag inte alltid gäller, det gäller bara att hitta de rätta redskapen.

(Camilla är Hanssons flickvän.)

Av P - 22 maj 2007 09:17

Är hemma idag också och är feberfri, skönt men svag då jag inte har ätit och druckit bra sen i söndags men jag ska nog knäcka en Bullenskorv med bröd och äta bananer så att jag kan jobba imorron. Jag hatar att vara sjuk, slö och virrig och sen ser lägenheten ut som hinhåle.Så jag får börja om med städningen till helgen, så less man blir......


Har suttit och funderat över mitt första minne när jag var barn. Jag satt i spjälsängen och jag hade fått en sticka i foten.

Vad är ditt första minne?

Av P - 21 maj 2007 05:26

Måste stanna hemma idag från jobbet, snorig och tungt huvud sen har jag besökt vattenklosetten hela natten.Måste vara ett virus i kombination med pollenallergi.Uääk, känns inte bra i magen hoppas det inte är smittsamt så att jag och J måste ligga här utslagna båda två. Har mått dåligt hela helgen och bara sovit och sovit, helt orkeslös.

Av P - 19 maj 2007 20:40

Idag har det inte blivit mycket gjort, sovit i sängen i 6 timmar, har känt mig hängig hela dagen och jag vet inte om det är pollenallergi eller förkylning på g.Törstig som attans och huvudet värker.Tänkte jue gå på stan med J idag men jag valde sängen och det var nog ett smart val. J hann motionera och äta sushi med en kompis medans jag sov och jag visste inte ens att han var borta. Vid 5-6 tiden så drar han mig upp ur sängen och säger att jag MÅSTE stiga upp. Huvudet känns som ett cementblock och det är ett spöke jag ser i spegeln, sen är han snäll och gossig och handlar läsk, kyckling och godis innan han for ut på galej, vilket jag däremot inte orkar. Nu sitter jag och halvglor på en James Bond film på tv, har nog sett den några gånger skulle jag tro.

Igår började jag dammtorka hela lägenheten och skulle idag dammsuga och skura, men jag orkar inte och inte har jag bokat tvättstuga till i morron bitti, men det var tur för tvättmedlet är slut och jag orkar verkligen inte gå till affären. Jag tror mina bihålor har svullnat också..

Ovido - Quiz & Flashcards