Direktlänk till inlägg 31 maj 2007

Min namnsdag idag!

Av P - 31 maj 2007 15:48

Idag har jag min namnsdag, känns lite roligt då det inte är ett alltför vanligt namn. Fast det är ju några som har det namnet trots allt. Ibland undrar jag varför jag fick det här namnet då ingen i min släkt heter så.Jag har ett mellannamn efter min mormor så det kan jag förstå.

Kvinnonamnet Pernilla kommer från det romerska släktnamnet Peronius. En äldre variant är Petronella. Namnet har använts i Sverige sedan 1500-talet.

Pernilla hade en popularitetstopp i början på 1970-talet då det hade en plats bland de 25 vanligaste namnen. 31 december 2005 fanns totalt 18 204 personer i Sverige med namnet Pernilla varav 13 102 med det som tilltalsnamn. År 2002 fick 88 flickor namnet, varav 14 fick det som tilltalsnamn.

Namnsdag: 31 maj

Källa: Wikipedia

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av P - 23 maj 2009 04:09

Det var ett tag sen jag bloggade...Här händer mycket och ibland inget. Vi har haft kalas för lilla E och det avlöpte utan problem. Ballonger,tårta och en MASSA fina presenter. Hon blev dock superblyg när vi sjöng för henne så hon borrade in sitt ansi...

Av P - 13 maj 2009 19:54

Älskade lilla E blir 1 år idag ! Hurra Hurra! Jag tycker verkligen hon har vuxit till sig på 1 år! Gosebebisen min! ...

Av P - 12 maj 2009 08:59

I morgon är det en speciell dag och jag har svårt att sätta på pränt vad jag känner. Jag skrattar och gråter omvartannat och det är bara glädje och enormt mycket kärlek!   Tänk om man visste denna dag vad som skulle hända nästa dag. ...

Av P - 8 maj 2009 04:16

Morsdags erbjudande på utvalda smycken 6/5-6/6-2009 www.annorlundasmycken.se ...

Av P - 8 maj 2009 04:05

Här har man haft ont i munnen i onödan! När kära fästmannen kom hem så fick jag ett dunderpiller - inge mer ont och nu vet jag vad jag ska ta för piller....Natten har varit smärtfri och det tackar jag för....

Ovido - Quiz & Flashcards