Alla inlägg under maj 2008

Av P - 19 maj 2008 14:31

**Vår dotter föddes 13/5-08 kl 08.35**

Av P - 12 maj 2008 10:12

Nu har Annorlunda Smycken Morsdags special till den 19/5.

Välkommen in och kika!

Av P - 12 maj 2008 06:03

Hmm vilken underbar helg det har varit, varmt och skönt. Jag har legat på balkongen och lapat sol hela helgen och ätit många glassar.

Nej, det har jag verkligen inte gjort, jag har legat växelvis i soffan och på sängen med kopiösa sammandragningar och svettats som en lite rosa gris. Enda krafttaget jag gjort var i lördags då vi var och köpte säng och madrass till bebis. Men idag är det måndag och jag hoppas det blir en bra dag så jag orkar tvätta och pyssla här hemma. Har nu gett upp tanken att fortsätta vikariera tills det är bebisdags, känns inte okej att arbeta om det ska göra ont och att man är trött.

Känns också ganska tröstlös att ligga ner hela dagarna så lite tårar har kommit också. Får man lov att tycka lite synd om sig själv?

Av P - 11 maj 2008 04:21

Jag gillar att läsa bloggar om olika saker, barn, inredning, mode och såklart mina vänners bloggar. Ibland är jag också väldigt nyfiken så då måste jag rusa in i bloggar som är omtalade i media av olika slag. Just nu följer jag en ”känd” 17 årig tjej som bloggar och tjänar pengar på det. Fantastiskt att vara 17, gå på gymnasiet och tjäna pengar på det man skriver…

Men det finns ett aber..hon berättar att hon dricker vin och syns då och då på bild med ett glas i handen och jag lovar att det inte är farmor Agdas hemlagade lingondricka.

Bilder visas från fester hon varit på med kändisar och till och med riksdagsmän/kvinnor och jag lovar att där serveras det inte saft och bullar. Hur går tankegångarna då?

 - Hon är känd med sin blogg så hon får dricka vin och grogg på min fest, det är ju ändå ett slutet sällskap.

 - Langar jag nu?

Moralstatus: En tanke eller ingen alls.

Har jag missat att åldersgränsen har förflyttats till 17 år?

Har toleransnivån när det gäller ungdomars drickande suddats ut?

Har all toleransnivå försvunnit?

Vidare berättar hon att hon vill vara en förebild för unga tjejer och att hon blir bjuden till att föreläsa om entreprenörskap i olika sammanhang. Dubbelmoral?

Det är tur att vi tänker olika och att vi är olika.

Av P - 10 maj 2008 16:43

Idag har vi köpt säng och madrass till "spöket/zlatan".

Hoppas nu att bebis kommer att sova gott i den.

Av P - 10 maj 2008 05:24

Den varma fredagen spenderades på sjukhuset, hela dagen, kl 09.00 - 14.30

Först röntgen i två helt bisarra ställningar, ligga på rygg med benen isär men fötterna ihop, sen fick jag stå upp med en linjal uppkörd i det två allra heligaste ställena, sköterskan sa: ”Det ska göra lite ont, då blir det rätt”. ”Inte varje dag man har en linjal uppkörd mellan benen” sa jag snabbt och jag tror Camilla (som satt bakom en skärm och såg allt) tyckte det var lite roligt.

Sedan vänta på resultatet och promenad till förlossningen. Väl på förlossningen fick jag ett eget rum med säng och vi blev bjudna på kaffe. Läkaren var mitt i en operation så jag skickade hem Camilla.

Blev bjuden på lunch på förlossningen sen slumrade jag till på sängen.

En spruta i ryggen så att jag blev av med sammandragningarna (det var skönt) och uppkopplad så att de kunde se bebis hjärtslag. Läkaren kom och meddelade att mitt bäcken såg bra ut och att de skulle försöka vända.

Men ”spöket/zlatan” var så seg  att det inte gick (ont som tusan gjorde det också), så nu får bebis ligga med huvudet upp och jag fick en tid för kejsarsnitt.

Känns skönt att läkaren inte höll på en evighet att vända utan höll bara på ca 5 minuter att knåda runt på min mage.

Men nu har vi testat vändning och bäckenet skulle klara en ”normal” förlossning men ”spöket/zlatan” ville INTE vända sig, ett tecken på envishet (som sin mamma).

Jag ska inte försöka på en vändning till utan nu får det vara som det är, bebisen kommer ju ut i alla fall.

Känns skönt att jag har förberett mig för kejsarsnitt, så det kom inte som en direkt överraskning.

Nu ska jag anteckna i almanackan:

 4/6-08: FÖDA BARN .

Tack Camilla för att du kom med till sjukhuset och tack för den goda middagen, grillat är gott!

Av P - 9 maj 2008 04:40

Idag var det dags då för bäckenröntgen på förmiddagen, måste erkänna att jag är lite nervös för det. Känns som allt hänger på hur stort bäcken jag har, hur den här bebisen ska komma ut.

Litet bäcken - kejsarsnitt

”Bra” bäcken – vändning

Men en vändning behöver inte betyda att bebis stannar kvar med huvudet nere och det kanske inte går att vända hursomhelst. Jag har redan ställt in mig på kejsarsnitt och jag hoppas de kan ge mig ett datum idag så att vi kan förbereda oss.

Camilla ska följa med till sjukhuset och det är tur, för hon hittar och kan genvägar genom sjukhuset.

Tack JW för att vi får låna bilen av dig, du är guld värd!

Av P - 8 maj 2008 20:18

Igår såg jag Rent Hus på 4:an och jag höll på att kräkas, fy bubblan vad snuskigt folk har det hemma hos sig. hur vill man bo i sådan misär?

Så nu har jag städat i köket, alla luckor in och utvändigt, micron, diskmaskinen och spisen är skrubbad så att det bara blänker. Tordes inte lyfta fram spisen och rengöra därbakom, det måste jag ha hjälp med.

Imorgon ska jag ta tag i kylskåpet och skrubba det rent, om jag orkar.

Nu kom J hem med glass!


Ovido - Quiz & Flashcards