Alla inlägg under maj 2007

Av P - 10 maj 2007 04:32

Jag behöver kaffe på morgonen, jag behöver det verkligen.Man har sina rutiner på morgonen, jag vill ha och behöver kaffe. Inget kaffe och inte en mjölkdroppe hemma. Som tur så har J sparat kaffe i termosen och jag var väl förutseende igår när jag diskade och inte diskade ut termosen, mohha, så nu dricker jag gammalt kaffe som är uppvärmt i micron. Undra om koffeinet har försvunnit när kaffet är en dag gammalt?

Vilket är ditt favoritkaffe ?

Av P - 9 maj 2007 18:52

Idag har jag köpt en mobiltelefon! Skräll verkligen, så nu får jag och J sitta och klura lite..men "denden" for på stan så jag hann inte fråga hur man gör den ljudlös och knapplåset var är det? får fråga när han behagar komma hem.Det blev en Sony Ericksson K610, tack Anna för hjälpen!

Sen när jag ändå i farten idag så har jag hittat källarförrådet, jippi! Nu kan vi flytta ner lite skräp mm.


Av P - 8 maj 2007 15:25

Skulle göra PODB nu eftersom vi inte har kategori som vi brukar ha på tisdagar, men då är alla papper hemma!. Jag blir tokig, typiskt mig men jag kan inte ta med mig pärmen med eleverna uppgifter till jobbet och hem varje dag. Så jag har rättat lite böcker sen har jag stört min kollega i rummet brevid...jag vill jue åka hem och slänga mig på soffan och äta en glass. Kanske vi kan stanna på affären här i byn och köpa en? Jag vill ha godis och glass i stora lass. Natten till idag jobbade J, men idag har han varit ledig hoppas han har sovit under dagen så han är glad när jag kommer hem för jag är lite kinkig just nu... hmmmmm

Av P - 7 maj 2007 09:52

Jisses vad trött jag är nu då.Det märks att eleverna inte är i skolan då har man tid att känna efter om man är trött eller inte. Igår hade vi middagsbesök av Anna med familj. Grillad fläskfilé (fredagsmys) med potatisklyftor, mums! Jo, jag och Anna lekte "dumma blondiner" på BAUHAUS igår så att vi skulle få hjälp och slippa söka, och jag tror vi lyckades mycket bra! Så nu är krokar och vattenpass inhandlade, nu måste jag bara låna en slagborr, sen ska det där j*vla trädet upp på väggen! Sen har jag mailat UH , för jag/vi vet inte vart förrådet är och vi hade behövt rensa lite..Man behöver inte 3 stycken resväskor i lägenheten som ett exempel? Nu ska jag fortsätta jobba och rensa i röran här på skrivbordet.

Av P - 6 maj 2007 06:37

Igår var jag med Anna och lilleman på Gränby och blom exkusion i hagen nära Gränby.Anna  plockade gullvivor som luktade gott och sen såg hon en backsippa och jag tyckte såklart att hon skulle rycka den ur jorden, men hon lät bli.., bra, för den bör nog leva i fyllehagen (områdets "festprissar" håller till där) så att andra kan njuta av den.

När jag kom hem så blev jag varse om att vi skulle grilla, mycket trevligt och gott fast jag har ju väldigt svårt med spontana saker,men det blev bra, J gjorde grekiska hamburgare och Karin hade med sig sallad och rabarberpaj till efterrätt. Hon hade plockat dem på farmen häromdagen, sött och gott *mums*. Nu har jag och J märkt att vi inte kan utfodra åtta personer så vi fick låna två stycken tallrikar av Erik och Karin. Tack.

Nu ska jag rätta femmans engelskaböcker, grammatik, och prismärka smycken och i morgon är det studiedag....

Av P - 4 maj 2007 17:12


 

Av P - 4 maj 2007 05:32

Nu har jag uppdaterat sidan igen. Idag är det fredag och nu har man framför sig två lediga dagar, skönt. Har räknat att det inte är många veckor kvar på terminen och det är dessutomt inte hela arbetsveckor, röda dagar och klämdagar. Här kommer några smakprov.

Av P - 2 maj 2007 20:49

Jag har så ont i huvudet, axlarna och vänster skulderblad, jag har också ont i magen. Buuää, det är såå synd om mig just nu vältrar mig i självömkan, sen är det bara skit på TV.

Ovido - Quiz & Flashcards